Gå til innhold

Fryst kjøttdeig! ??!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig teit spm men de er så mange andre teite spm her inne, så her kommer ett til..

I dag fann jeg en kjøttdeig i fryseren som gikk ut på dato 20.06.08. Men den ble jo frosset ned med en gang den ble kjøt, og de var jo før den gikk ut på dato..

Hadde du stekt den og spist den eller bar kastet den??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stekt og spist. Helt klart:)

Skrevet

Bare vær obs på at den må spises veldig raskt etter opptining. Dette fordi bakterier, som evt døde sammen med frysingen, vokser raskere fram igjen jo lenger tid som er gått fra datoen.

Skrevet

trenger ikke tine den før steking... stek først på svk varme og skrap av etterhvert som kjøttet blir mykt, så full fres når hele er "tint":)

hadde spist den:)

Skrevet

Ja sant den er spiselig..

Jeg hadde tenkt å legge den på panna og steken den slik som du over hadde skrevet.. og steke den godt.

Men samboeren min sa at han ikke ville ha den dritten, for de var ikke spiselig...

Så han skal nok få den servert en dag, uten at han vet de er den hehe..

HI

Skrevet

Du tiner den likevel i kjøleskap før du steker den. Eller i kaldt vann hvis det haster litt.

Ikke farlig, ting som er frosset før det går ut på dato er helt trygt.

Skrevet

Vet du, det syns jeg både er barnslig og dårlig gjort. Selvom det ikke er skadelig.

Han er voksen å bør selv få bestemme hva han skal spise eller ikke spise.

Du kan spise den kjøttdeigen selv.

Koster da ikke så mye for en pakkekjøtt deig heller.

Skrevet

men hva er så vitsn med å kaste når man har...?

tilbered den du med god samvittighet, dør heller ikke av det...

Skrevet

hvis det er bakterier som døde, er de dø.... de vil ikke vokse opp igjen da!!!! Men hvis de er gått i dvale kan de formere seg hvis de ikke blir tint riktig eller ligger et par dager i kjøleskapet!

Datostemplingen på pakken er beregnet ut fra fersk tilstand, så hadde den ikke vært fryst hadde den ikke vært spiselig, men siden du har fryst den under - 18 grader hedde jeg spist den med god samvittighet!

Men tin den i kaldt vann eller kjøleskapet, grunnet tining i mikro og den måten noen foreslo i pannen er det større fare for oppformering av bakterier!

Skrevet

Spiser aldri mat som har ligget i frysen mer en 3mnd,

Skrevet

Hva er vitsen med å ha fryser dersom man ikke skal kunne spise mat som er "gått ut" på dato?? He he.

Skrevet

Kjøttdeig skal stekes til det får en liten stekeskorpe. Så det er uansett ikke noe problem i forhold til bakterier. Dette gjelder feskt kjøtt også. Dette er som oftes grunnen til at folk får e-coli, at den ikke er stekt skikkelig. Dette gjelder all kjøtt, uansett om det er ferskt, fryst eller tint.

Skrevet

Sppppiiiiiissss.

Jeg har ei venninne som alltid fryser kjøttdeig, men MÅ spise den før den går ut på dato. Har den gått ut så kater hu den. Haha, holder seg lenge i frysen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...