tryllepike * lykkespirer* Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Fødte tvillinger 35+3, lå på barsel i en uke. Har jeg rett på pleiepenger?? Barna var ikke syke. Har far rett på pleiepenger?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Hvis barna dine var innlagt på sykehus, har du rett på pleiepenger i den perioden. Far får kun pleiepenger om barna er alvorlige syke eller trenger pustehjelp fra respirator eller CPAP
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2009 ok! Barna mine var ikke syke men ble observert for gulsot, vektoppgang og blodsukkermålinger. Men de var ikke skrevet inn på barneavdelingen men vi var på barsel.. Da går det på permisjonen da??
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2009 ok! Barna mine var ikke syke men ble observert for gulsot, vektoppgang og blodsukkermålinger. Men de var ikke skrevet inn på barneavdelingen men vi var på barsel.. Da går det på permisjonen da??
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Hvis dere fikk beskjed om å være lenger fordi barna dine måtte bli observert er det en mulighet for at du har rett på det, men jeg er ikke sikker. Hvis dere egentlig kunne bli sendt hjem er det fullt mulig det bare oppfattes som et godt barnseltilbud og at det dermed går av permisjonen. Søknad om pleiepenger er det legene som skriver ut. Hvis du tror at det er en sjanse for at du har krav på dette, kan du enten ringe barsel eller barneavdelingen og snakke med en av legene som undersøkte dere eller med en sosionom. Hilsen 18:59
MrsLilly Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Jeg vet om mange som har vært innlagt en uke eller to uten å få pleiepenger. Man har ikke rett på pleiepenger selv om man er innlagt "lenger enn normalt" ved en nyfødtavdeling. Legene vurderer også alvorlighetsgraden av barnets tilstand.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Hvis barnet er innlagt på sykehus (f.eks nyfødt intensiv) så mener jeg at man har krav på pleiepenger selv om det bare gjelder en uke eller to.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Svarte nok litt for raskt - det er mye rett i det du sier. Ser at man har krav på pleiepenger fra åttende dag. Så dermed HI har du nok ikke krav på pleiepenger ettersom du bare var der en uke. http://www.nav.no/page?id=345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå