Gå til innhold

Noen som vet om de kan finne ut noe dersom de har rester men ikke selve fosteret ? Mistet i uke 16

cilles

Anbefalte innlegg

Hei

Håper jeg kan skrive her selv om jeg ikke tror kanskje det er litt feil forum. Jeg mistet den lille på onsdag - da var jeg 16 + 3.

Har blødd litt fra livmortappen, og også blødd tidligere i graviditeten, men hadde tre UL før jul, hvor de konstaterte at alt så bra ut. Men den siste var rundt uke 9. Legen min mente det ikke var noen grunn til å henvise til UL på tirsdag, og onsdag kom det litt slim først - og så en time etterpå gikk vannet. Kom masse blod, men de trodde ikke helt på meg på legevakta, så måtte dra dit i stedet for på sykehuset. Blødde masse, og da hun hjalp meg på legevakta, så kasta hun trusen min med to bleier fra sønnen min oppi (visste ikke hva ellers jeg skulle bruke for det var virkelig blodbad. Gikk gjennom bleiene og dongeribuksen min på det kvarteret det tok å komme inn der). Akkurat før jeg kledde av meg kjente jeg en kjempestor klump, men hun sa det var en stor koagel og at hun ikke ville begynne å rote i det. Ble sendt med ambulanse til sykehuset. Var inne hos gynekologen, og da kom det masse blod, 1 liter på ti min, og hadde blodtrykk på 60/30. Begynte å bli kritisk og de løp med meg opp på operasjonsstua og fikk narkose. Våkna opp etterpå og da var alt borte. Var blodfattig og fikk intravenøst hele natten. Trykk på 70/40. Gynekologen kom inn til meg tidlig på morgenen og sa at det ikke hadde kommet ut noe foster men at de hadde sendt hinner og sånn til analyse. Så ut som det ikke hadde vært liv på 1-2 uker. Ble sendt hjem senere på dagen, men fikk ikke noen samtale med lege. Visitten kom ikke til meg. Er nå sykmeldt i en mnd pga blodprosent på 8, og må ha normal blodprosent i jobben min.

Men så tenker jeg - hva skjedde? Skulle så gjerne visst om det var gutt eller jente. Var det noe med fosteret ?Eller meg ? Har en frisk gutt fra før og en SA i uke 8. Skummelt å tenke på så mye blod som kom., Var ute og reiste med fly i helgen, og legen min sa at jeg hadde dødd om det skjedde da, og da hadde jeg flaks i grunnen.

Hvor lenge må jeg vente på å bli gravid igjen ? Vil så gjerne bli det med en gang. Og hva skjer da? Tenkte meg trygg jeg nå. Alle vet at jeg var gravid, sønnen min sitter og gråter siden babyen er borte. Han er 3 1/2 og gledet seg til å bli storebror. Noen som har fått noen svar selv om det var bare hinner som kom ut ?

Fortsetter under...

Kjære deg!

Virker ikke som du har fått den beste behandlingen. Blir helt satt ut jeg.

Det er vel vanskelig å få noe svar på hvorfor det skjedde tenker jeg. Iallefall om de ikke fant fosteret. Men i enkelte tilfeller har morkaken blitt obdusert. Det er nok for sent å få det gjort om de ikke gjorde det med en gang.

Når det gjelder å bli gravid igjen, er det nok lurt at du venter til blodprosenten din er steget litt.

Da jeg ble satt igang i uke 25 fikk jeg beskjed om å vente en mens før jeg prøvde igjen.

Da er du sikker på at renselsen er over og det blir lett å fastsette termin!

Send meg en PM hvis det er noe mer!

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...