Juni prinsesse Skrevet 31. januar 2009 #1 Del Skrevet 31. januar 2009 Noen av dere som har tenkt på dette med ferie i år?? I og med at det blir lite sommerferie på oss i år, har vi snakket om å reise til Syden nå tidlig vår. Slappe av og kose oss i litt varmere strøk, og få litt rolig tid sammen... Og i og med at jeg synes alt er blitt litt stress og mas i det siste, og de siste feriene våre ikke gikk helt som planlagt (to måtte gå ut, og i sommer var vi 4 voksne og 7 unger (ikke akkurat avslappende...) så klarer jeg ikke gi slipp på tanken om at vi burde hatt to uker i syden. Spesielt siden jeg har en mann som har jobbet 150% siden før jul. Vi har også snakket om å reise litt nedover i Europa litt senere, og tenkte på å ta en uke da også. Men så ble jeg 50% sykemeldt pga smerter i bekkenet, og generelle plager. Dvs at hun jeg deler stilling med må ta mye for meg i utgangspunktet, og at jeg ikke kan stille opp for henne på samme måte. Og nå tør jeg ikke be om ferie... Føler på en måte at jeg ikke stiller opp for jobben slik jeg burde, og dermed ikke har fortjent det. Har jeg krav på ferie når jeg kun jobber et halvt år. Jeg er innleid, så all ferie jeg tar ut er ubetalt og må dekkes inn av meg selv, men igjen så betyr det at jeg har to arbeidsgivere som må godkjenne feriene... Noen tips?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139556187-sykemelding-og-ferie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
renatetamara Skrevet 31. januar 2009 #2 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har hørt at legen kan friskmelde deg for at du skal kunne dra på ferie og slappe av. Å du kan søke til nav og greier. Snakk med nav og legen din. Skal ikke være noe problem å få ferie, så lenge arbeidsplassen din ikke betaler ferie til deg likevell. Så skader ikke høre. Fortell at du føler deg vil hjelpe deg i å slappe av fra alt hjemme og sånn.. Så ordner deg seg nok =) *lykke til* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139556187-sykemelding-og-ferie/#findComment-139557472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå