Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #26 Skrevet 17. februar 2009 hehe, så bra;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #27 Skrevet 24. februar 2009 dytter litt på denne jeg!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #33 Skrevet 10. mars 2009 Kom på en ting til, til dere som er 1.gangs; bli på sykehuset til dere er HELT sikre på at amminga sitter som et skudd!!! Myyye lettere å få det til riktig på sykehuset, med dyktig faglig hjelp, enn hjemme alene på sofaen m bare den ufaglærte pappaen til hjelp...Riktig sugeteknikk er VIKTIG for å unngå ammetrøbbel og vondter (sårhet osv). Lykke lykke til dere=)
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 23. mars 2009 #35 Skrevet 23. mars 2009 Supert innlegg! En ting som jeg ikke såg ble nevnt var å ta med hårføner til føden! Brukte denne da jeg hadde vært på do. Tisset mens jeg spylte meg med dusjen og siden det var så vondt å tørke med papir var det genialt å tørke seg nedentil med hårføner.. Bare et tips fra meg! Ikke noe artig å grue seg til å tisse når det egentlig ikkje er nødvendig..
mortilgutt Skrevet 23. mars 2009 #37 Skrevet 23. mars 2009 Mykje info her, ja. Må vere HEILT ærleg og sei at no gruer eg meg MEIR enn eg gleder meg!!! Treng nok tid til å sortera i all info. Det var mykje negativt her. Sorry, men det er det eg sit att med.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #38 Skrevet 24. mars 2009 Det er synd å høre at du nå gruer deg mer enn du gleder deg, for det har du virkelig INGEN grunn til=)!! Det å få baby for første gang er helt helt fantastisk, og det beste som har skjedd i livet mitt. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at barseltiden for mange også er preget av små el store problemer og nye utfordringer av ulikt slag, samtidig som det jo også er utrolig flott og kjempestas! Du må også huske på at dette ikke er en vitenskapelig artikkel, men rett og slett erfaringer som et 20-talls mammaer inne på dinbaby ønsket å dele m dere. Jeg synes personlig at disse erfaringene gir et godt bilde av barseltiden, og hvis du tar deg god tid og leser igjennom dem en gang til, vil du se at de positive erfaringene er fler enn de negative. Akkurat som en fødsel kan være så mangt, kan også barseltiden være så mangt...Noen har masse problemer m amming, andre m urolig baby, søvnproblemer, magevondt osv, mens andre kanskje bare har småvansker m amming, og atter andre igjen har ingen problemer i d hele tatt, og da er jo barseltiden himmel, og alt er fryd og gammen. Hvordan akkurat DIN barseltid vil bli, kan man ikke vite på forhånd. Antakeligvis blir den fantastisk flott, men blir den ikke det, kan d jo være greit å være ihvertfall LITT forberedt på det i forkant, så ikke overraskelsen blir så stor. Å få baby snur opp ned på tilværelsen, det er ihvertfall helt sikkert, her jeg sitter kl 03.30 midt på svarteste natta, hehe;) LYKKE LYKKE TIL, så sees vi kanskje på dinbaby=)=)
mortilgutt Skrevet 24. mars 2009 #39 Skrevet 24. mars 2009 Som eg skreiv så var det førsteinntrykket eg sat att med etter å ha lese det. Det er jo ikkje til å stikka under ein stol at det som er negativt har lettast for å festa seg... Eg har sortert i tankane mine og fell tilbake til haldninga eg har hatt; å ta ting som dei kjem. Eg har opplevd mange fødsler pga mine søsken (11 stk, faktisk). Eg VEIT korleis borna kan vere sjølv om eg ikkje har kjent det på kroppen sjølv som mor. Eg har opplevd premature tvillingar som verken vil ta pupp eller flaske, eg har gått og bore på kolikkbarn. Eg har site på sjukehus med kruppunge i oksigentelt.....Forskjellen er at eg ikkje har vore mor, men tante. Lista kan gjerast lang. Like vel opplevde eg ikkje at mødrene klaga seg over situasjonen. Dei sov når barnet sov osv. Eg vil ikkje "bekymra" meg på forhånd for korleis ting KANSKJE KAN verta.... den litle energien eg har att vil eg heller bruka på det å gleda meg, og det gjer eg!!! Tenk så bortkasta å oppleva at all bekymring var til ingen nytte... så har eg brukt opp energi på det. Det er heller ikkje positivt for barnet mitt i magen om eg gruer meg. Eg veit at det ikkje var med vonde hensikter i det heile at de skreiv desse innlegga, og eg er kanskje den einaste som umiddelbart reagerte slik. Eg fekk ikkje skrive at eg likte å lesa ALT om det de skreiv fram til barseltida. Eg beklager at det ikkje kom fram, for det var ikkje meininga. Det var MYKJE eg tek med meg og vil hugse på - spes det med amming og be om hjelp. Så beklager igjen at eg ikkje skreiv noko om dette sist! Eg har heller ikkje tenkt å grua meg til sjølve fødselen...så lenge eg klarer å "stå mot". Eg er berre spent, men det er jo ikkje noko negativ følelese. Så det er mykje eg vil takke for, og som eg vil ta med meg på sjukehuset og etterpå. Ville berre visa at eg har rydda litt i tankane mine. Så håper eg at du snart får snudd døgnrytmen til den litle slik at du kan få nyta våren... Eg vert nok å treffa på dinbaby til sommaren ein gong..... Ha ein god vår!
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 18. mai 2009 #45 Skrevet 18. mai 2009 takk for tips råd!!! setter pris på at noen tar seg tid til å dele med oss som ikke har vært igjennom dette før!!!!!
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 19. mai 2009 #46 Skrevet 19. mai 2009 Dytter litt på denne. Veldig mye bra info:-))))
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #47 Skrevet 19. mai 2009 Joda, skulle bare mangle;)
Bøtteknott Skrevet 20. mai 2009 #48 Skrevet 20. mai 2009 Veldig flott at noen tar seg tid til å skrive ned alt dette til oss andre! :-)
ღminmaibabyღ Skrevet 20. mai 2009 #49 Skrevet 20. mai 2009 dytter litt jeg, skulle ønske jeg hadde lest dette med min første
GuttNr.2 Skrevet 20. mai 2009 #50 Skrevet 20. mai 2009 Dytter! Kjempe mye nyttig informasjon!!!! Takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå