Gå til innhold

Hvem venter TVILLINGER i september?

Anbefalte innlegg

Er morsomt å se hvem vi er nå som venter to i september og kanskje vi kan gi hverandre litt tips og informasjon på veien?

Selv har jeg funnet nokså lite informasjon om det å være gravid med to på internett og kanskje dere andre har funnet noe dere kan dele med oss andre?

Jeg har bestilt en bok som komer tirsdag som heter Tvilinger fra 0-10 år. Den kom ut i 2008 og er derfor oppdatert og det er flott :)

Gynekologen mente jeg venter to eggede tvillinger fordi de ligger i hver sin fostersekk, jeg har imidlertid funnet iinformasjon som sier at en- eggede også kan ha egen fostersekk, dette hvis celledelingen har funnet sted mellom 1 og 4 dager etter unnfangelsen. Det blir spennende å se.

Jeg er 31 år og bor i Bærum

Venter nr 3 og 4 med termin 13. september

Har bestemt oss for at vi vil vite kjønnene denne gangen siden det er to, dette har vi ikke vist med de to første :)

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139555637-hvem-venter-tvillinger-i-september/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at det er flere som venter tvillinger, det er kjempespennende. Jeg er 32 og gravid for første gang, og utrolig stolt over at vi venter to, vi får søsken med en gang:)

Jeg har også søkt en del på nettet bla om det å gå gravid med tvillinger, men jeg fant ikke så mye. Jeg fant ei bok på tvillingforeningen som jeg kjøpte, det var god informasjon i den, men ikke alt jeg ønsket. Så jeg tar også gjerne i mot tips om bøker som handler om tvillinger og som er bra.

Vi blir ikke helt enig med oss selv om vi vil vite kjønnene eller ikke, vi har veldig lyst, men så har vi også lyst til å ha spenningen frem til fødselen, men vi får se når vi skal til ultralyd igjen, kanskje vi ikke klare å holde oss:)

Ja dette er fryktelig spennende.

Jeg har foreløpig funnet tvillingforeniningen og tvillingforum sine sider.

Jeg har snakket med noen tvilling foreldre som absolutt anbefaler tvillingforeningens svangerskapskurs, har du lest litt om det?

Det virker veldig bra og variert og jeg tror vi får endel bra tips om hvordan få til "kabalen" med to som er helt annerledes enn med en.

For oss er det kurs i Oslo som blir aktuelt ogjeg vurderer nå datoene. Ser de har i april, mai og juni. I mai og juni skjer det alltid så mye så kanskje vi skal ta det i april allerede?

Ellers har jeg bestilt en bok også som jeg skal hente i dag, tror den heter Tvillinger fra 0-10 år og kom ut i fjor.

Fint å høre litt om hva du syns om din hvis det da ikke er den samme :)

Jeg kan bare svare for meg :)

Jeg hadde en følelse og valgte defor tidlig UL for å sjekke. (Har hatt den følelsen siden jeg var liten jeg da, bare visst at jeg skal ha tvillinger, det er kanskje litt rart, men sånn er det altså bare).

I tillegg hadde jeg følgende symptomer som "bekreftet" mistankten min;

1. livmoren rakk halvveis opp til navlen allerede i uke 7, altså langt over skambeinet også i uke 6

2. Jeg er ulidelig kvalm hele døgnet og spyr som en gris HELE TIDEN. Med begge mine forrige har jeg ikke vært dårlig i det hele tatt

Har du en mistanke selv? Eller en følelse av at det kan være flere inni der?

Annonse

Jeg har bare lest litt om svangerskapskurset, men siden det fortsatt en en stund til vi skal på det, har jeg ikke lest så nøye, men som du sier så er det kanskje ikke så dumt å ta det tidlig. Jeg får sjekke opp, jeg bor i Stavanger, og synes p huske at det var flere datoer å velge mellom.

Har du fått boken "tvillinger fra 0 - 10", ser den bra ut? Jeg har også sett den, men har ikke kjøpt den enda. Jeg kjøpte "uke for uke kalender, for deg som venter tvillinger", den er bra, men veldig tynn. I forhold til prisen hadde jeg håpet det var enda litt mer informasjon i den.

Jeg har hatt det på følelsen siden før jeg ble gravid at jeg skal bli gravid med to... Og etter at jeg ble gravid er mistanken bare sterkere... Men svigerinnen min hevder at det kan jeg umulig være, for da ville magen min vært mye større enn den er nå (er i uke 10+3). Jeg synes nå magen min er stor jeg da. Men sikkert ikke unormalt stor. Bare det at det er en liten følelse jeg har, men det stemmer sikkert ikke. Har ikke vært på UL.

• 3 uker senere...

Meg og lille snuppis og jeg får bekreftet med Ul om det er to i magene våre den 5. mars. Legen min mener det er det, siden jeg har vært så ekstremt kvalm (er det enda 9+5) og da jeg var 8+2 kjente han på livmor. Den var da godt opp mot navelen, han sa jeg enten måtte være fullgått 10 uker da eller at det er to. (får det ikke til å stemme med fullgått 10 på det tidspunkt, da jeg hadde siste mens 23. desember. Jeg hadde fort og stor mage med min første også, men fantes ikke kvalm. Så her venter vi i spenning på UL torsdag. Oppdaterer så fort jeg vet noe..

Har du kjent liv? Jeg kjenner det skjer ting der nede, og denne uka har jeg kjent forsiktige bobler. Jeg kjente liv første gang i uke 12 med gutten vår.

Jeg lurer mer og mer på om det kan være to i magen min. Den vokser i rekordfart og jeg kjenner bevegelser. Som om spiren snur seg. Og dette først på den ene sida så på den andre. Det nærmer seg torsdag og Ul, men akk så lenge å vente likevel.. Hmm har igrunn tenkt at det er sikkert bare en, vi har prøvd å forberede oss til ikke å få sjokk om det er to :)

Se magen min på www.renated.blogg.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...