Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Vi har ingen venner med små barn vi er sammen med i feks helgene. Det syns jeg er et problem og litt trist. Vi har en datter på snart 3 år, og hun elsker å være sammen med andre mennesker. Samboeren min syns ikke det er noe problem, da hun er i barnehagen hver dag hele uken og leker masse med barn der. Er dere mye sammen med andre barn?
AneB Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Vi er lite sammen med andre barn i helgene. I alle fall barn på hennes egen alder, noen ganger noen som er litt større. Tror ikke det gjør noe, og det virker ikke som hun kjeder seg heller. Syns det er koselig at helgene er "våre" siden hun er i barnehagen å leker med jevnaldrene hele uken. Datteren min er som din, hun elsker å være sammen med andre, men bryr seg ikke om det er store eller små mennesker.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Hører ikke til her før om 3,5mnd men svarer likevel.. Vi er overhode ikke sosial (med andre barn).. Kun en sjelden gang, men aldersforskjellen er så stor fra de barna vi kjenner at det ikke blir skikkelig lek av det. Hun har heller ikke gått i barnehage, og jeg har slitt ganske mye med samvittigheten fordi snuppa bare har omgåttes voksne og gamle. Nå har vi heldigvis fått barnehage plass, og da kan jeg med god samvittighet slippe å skaffe meg "venner" med barn pg snuppa. Tror det har vært mest vondt for meg at hun ikke har hatt andre barn, for hun elsker alle de menneskene vi ellers er sammen med, selv om de er voksne
hårsår Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Jeg tror det er nokså felles for alle å føle at i helgene er det familetid og avslapning sammen! Lørdag formiddag kan avogtil være avsatt til å møte andre venner med barn, men jeg jobber annenhver lørdag, så det er ikke så ofte. Tror barna også setter pris på å ha fri. Jenta vår har kost seg skikkelig idag med pappaen sin mens jeg var på jobb. De spiste sen frokost, så på Playhouse Disney sammen, og begge sovnet i godstolen- jenta vår i armkroken til pappaen. Deretter spiste de middag, og lekte sammen bare hun og ham. Tror det er viktig med bare alenetid sammen med barna sine. Hun er 2 år.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Vi er nesten aldri sammen med andre barn i helgene. (Har få venner med så små barn i nærheten.) Som regel er vi bare "kjernefamilen" hjemme eller ute på tur etc. Ikke veldig sosialt, men både vi og gutten vår er jo veldig sosiale hele uken i jobb og barnehagen, så vi synes det er godt og helt uproblematisk at vi stort sett er oss tre i helgene.
pandabjørn Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 vi er heller nesten aldri sammen med andre barn i helgen...det blir som regel når det er noe barnebursdager ungene har 3 tremeninger (venter nr 4 til sommern) som de møtes når enten våres barn har bursdag eller når de har bursdag
mai mammaen til to Skrevet 1. februar 2009 #7 Skrevet 1. februar 2009 vi er ikke med andre med små barn hver helg men ganske ofte. syns det er så kjekt jeg. og snuppa syns også det. vi går å bader, møtes på lekeland osv. veldig kjekt.. men vi har jo masse tid hjemme også da... og på besøk hos besteforeldre osv..
Honningmelon Skrevet 1. februar 2009 #8 Skrevet 1. februar 2009 Vi er ikke sammen med andre barn veldig ofte, men prøver å få det til innimellom, for både 2 åringen og 5 åringen setter stor pris på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå