tollotone Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Er så vant til å være på moden siden at selv etter jeg har født er jeg her... Må høre om noen av dere kan hjelpe med nedenstående problem: Jeg har fått vedtak om at jeg har fødselspenger fra 01122008 til 21082009, pluss fedrekvote på 6 uker. Sånn lyder vedtaket. Vi har besluttet at far skal ha 8 uker og tenkt følgende fordeling: Jeg tar 4 ukers ferie i juli og far starter sin fedrekvote samtidig, men han tar 4 uker fedrekvote og 2 uker av min permisjon, totalt 6 uker.Jeg må da i jobb disse to ukene Deretter tar han sin ferie når jeg går tilbake i permisjon. De to siste ukene tar far helt på slutten og da er de to ukene fedrekvote og jeg behøver derfor ikke jobbe de ukene (men det er vel bare en av oss som får betalt)?? Jeg forlenger da min permisjon med 4 uker (ettersom jeg har tatt ut ferie) og kan legge de 4 ukene til datoen 21 august. Er det riktig og smart og gjøre det slik eller er det andre avviklinger som er like gode? Takker for alle gode råd
tjorven- nr 3 Skrevet 2. februar 2009 #2 Skrevet 2. februar 2009 Ring eller gå innom NAV, så får du korrekt svar =) Men far får lønn når han har permisjon og mor får lønn når hun har permisjon. I ferien har dere krav på ferie penger. Men om begge har permisjon samtidig vil en av dere ikke få lønn da. Slik tror jeg det er.
Guttemamma75 Skrevet 2. februar 2009 #3 Skrevet 2. februar 2009 Du forlenger permisjonen med 4 uker ved å ta ferie i 4 uker, men samtidig gir du jo to uker av "din" permisjon til pappaen.. Dermed mener jeg du bare skal legge til 2 uker til datoen 21.august...... Snakk med nav så er du sikker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå