Lady-alice Skrevet 31. januar 2009 #1 Skrevet 31. januar 2009 Må si jeg har blitt litt avhengig av BIM(assistert befrukning)hehe..er inne og sjekker hele tiden om noen har svar eller lagt inn nye innlegg.. bytter litt mellom BIM og google...ehehe.... men nå får jeg ikke sove...har vondt nede i magen min..det stikker og det gjør såå vondt å tisse. tror nemmelig at jeg har fått blærekattar...har det ganske ofte meg faktisk ALDRI hatt det på vinteren.bare sommeren...(er ganske så rått i bakken på kveldene og jeg går so regel barbent eller med småsko om det regner eller er sol eller o det er kl 3 på natta. derfor har jeg blærekattar og nyrebekkenbetenelse hele sommeren gjennom)oioi..det der ble litt lang forklaring..litt dumt..=/men men. vil ihvertfall fram til det at jeg synes det er kjempe rart at jeg har fått det nå(tror jeg har fått det da..men ettersom jeg har hatt det ganske så ofte så kjenner jeg godt igjen syptomene på det) Litt uheldig å få det nå som jeg er ruger,,,ååå altså..tenk om det er farlig for spiren?? ringte legevakta litt tidligere ikveld ..fikk beskjed om å late morgenurinen og ta med til legevakta imorgen tidlig. hun trodde oxo at det kunne være det. jaja..skal og har drukket veldig mye vann nå i kveld/natt..kanskje det går over av seg selv. nei uff dette ble da et langt og trist innlegg om en dum urinveisinfeksjon..hehe.. vel vel..må vel kanskje gå og legge meg nå(itt trøtt)...prøve å sove..gruer meg virkelig til å tisse igjen....gjør så vondt=( nattaklem fra pysete meg(går inn i rugedag 10 nå)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Hei og god morgen til deg! Det er jammen ikke lett å sove når hodet snurrer på høygir. Desverre er jeg ny og uvitende om ab, kan ikke trøste deg med at alt skal gå bra! Men håper alt går fint når du kommer til legevakta i dag. Jeg skal krysse fingrer! Jeg sover utrolig lett for tiden, det skal lite til før jeg er lys våken. Er på dag 6 med spray og er bare sååååå utrolig redd for å glemme en av dosene. Vet du hva som skjer hvis jeg skulle forsove meg og ikke ta spray til rett tid? Hadde jo vært idiotisk å ødelegge det som er satt igang pga en vekkeklokke som stoppet eller liknende.... Så nå er det jeg som sitter her og ikke får sove, klokka er 07.10 og det er lørdag. Har vært våken noen timer og har fått tatt første dose i dag også uten problemer. men det er mange uker igjen... God lørdag til deg, og håper det ikke er urinveisinfeksjon du sliter med.
meg83 Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Huff da, så kjedelig! Både å ikke få sove og evt. urinveisinfeksjon. Hadde dette som barn, og husker ennå hvor grusomt det var å tisse. Jeg våkna også tidlig i dag og orker ikke legge meg igjen. Er på rd 13 i dag, men har jo fått blødning, så er altså ikke gravid. Men så har jeg hatt så vondt i magen og hatt press bakover, på en måte. Nå har jeg skjønt at jeg sannsynligvis har forstoppelse...huff...dessuten er vel dette også et graviditetssymptom (?), så det gjør det liksom enda mer irriterende, siden jeg uansett ikke er gravid, hehe... Velkommen til oss, bobbygirl! =) Det er ikke alltid vi syter ;D
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Takk skal du ha, meg83! Ser ikke på det som syting i det hele tatt=) Har selv valgt å ikke fortelle om forsøket til så mange rundt meg, det er kjempegodt å ha et sted som dette det det er flere i samme situasjon! Her kan vi syte, gråte, le og (kanskje) juble. Trist at det ikke gikk for dere denne gangen. Var det første forsøk? Lykke til videre!
Lady-alice Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2009 hei jenter=)tusen takk for omtanke®=) var da hos legevakta i dag...det var ingen utslag på urinveisinfeksjon .men ettersom jeg enda har vondt når jeg tisser så skulle jeg ta med en urinprøve til fastelegn min mandagsmorgen..sånn at de kunne dyrke den. trodde han skulle ta GT(gravidtest)i dag ..men av alle ting på en legevakt som hører til på et sykeus så hadde han ikke flere tester igjen. jaja...nå har jeg da kjøpt meg 3 stk selv og tenkte jeg kaaanskje skulle ta en i morgen tidlig(får se hvor tøff jeg er)hehe..da er jeg på rugedag 11 hvertfall. MEN...det sitter litt i meg enda at du testet på dag 11 meg83 og fikk blødning like ved...uff måtte være helt grusomt det=(+at den var negativ.ble så lei meg på dine vegne. Ja det ikke no kjekt å ha urinveisinfeksjon...det gjøøør så vondt å tisse og formen faller jo helt på bånn....=( men men... når det gjelder den sprayingen bobbygirl så er jeg ikke helt sikker om man kunne regne en time + - prøv å google det opp...jeg bruker som regle og finne ut av alt jeg lurer på enten her eller på google. ønsker deg masse lykke til...dette kommer til å gå kjempe bra. sier bare det jeg ...da jeg klarte all den medisineringen og holde trutt på alle tider da de skulle taes,så klarer alle det...er litt somlekopp sånn sett jeg altså(+ at jeg har skikkelig vankseligheter med å komme meg opp tidlig)...=)hehe... har ikke fortalt det til så mange vi heller...så det er virkelig godt å ha denne siden=)=) og jeg er vel den som syter mest her inne tror jeg...er jo så redd alt mulig oxo jeg da..heheheh... men takker alle her inne for koselige svar og masse omtanke=) "god bedring"=) meg83.....*.VI HATER BLØDNINGER/MENSEN*:::::::::arg::::::::: og symptomer på graviditet i etterkant er jo helt pyton da?? men kommer du til å ta en test i morgen allikevel ..ettersom det ER rugedag 14???????lurer bare....håper ALLTID på det beste og jeg da=)HEHE=) klem
meg83 Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Hei igjen! Kommer rett fra gynekologen nå.. Tok utvendig UL, og han så noe som så ut til å være 4+4 på vei! Han lurte på om jeg faktisk var gravid likevel, så vi tok en test, men denne var også negativ. Derfor har det sannsynligvis vært en tidlig SA.. Han mente likevel at Hausken hadde gitt meg beskjed om å teste litt vel tidlig, og han sa at hvis jeg ikke blør veldig mye lenger, kan det være en mulighet for at jeg likevel er gravid.. Han sa at jeg skulle ta ny test om en ukes tid, bare for å være sikker... Så da er det fortsatt en bitteliten mulgihet for at det kan være liv...nervepirrende tider da!! Må bare ikke håpe for mye nå da.. Men bare det at jeg faktisk KAN bli gravid og at jeg faktisk hadde noe levende inni meg en stund, synes jeg er fantastisk!! =)
Lady-alice Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2009 hei meg83=)oioioioi!!!!sååå spennende...må si øynene mine ble større og større for vær linje jeg leste nå...ble så glad=) ååå HÅPER VIRKELIG at du tester positivt snart...det hadde du vikelig fortjent. tenk så rar kroppen vår er...vet liksom ikke åsse den skal gi oss de riktige signalene enda...hummm.....om det enda er håp for deg så synes jeg du skal nyte det...ikke stress kroppen din for mye med tanker. jeg skal fortsette å be for deg jeg ....hvis det er greit. du skjønner det...at det finnes en som er mektigere enn noen menneske på denne jord som virkelig utfører mirakler. Dette kan jo bli en av de lykkelige solskinnshistoriene enn leser om og som gir en sliter virkelig noe å se fram i mot=)=)=) krysser fingrene for deg jegxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Lykke til--- kos deg masse i helga.. er jo mye koselig på tven i kveld da..som vi kan se på og som får oss til å slappe av noen timer uten å BARE tenke på graviditets symptomer,tester og hele den pakka. MGP på nrk kl 2000 og gullfisken på tv2 rundt ca.kl 2200=)litt koselig da.heheheh klemklem-
meg83 Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Hei igjen, Lady-alice =) Du er bare så utrolig koselig, du!! Jeg har hatt en super kveld..vært på restaurant med et vennepar..så fikk ikke med meg TV-moroa, men jeg håper du koste deg! Siden jeg egentlig ikke tror det er så stor sjanse for at jeg er gravid, tror jeg nok at jeg skal klare å glemme det litt.. Har uansett en hektisk uke foran meg, så får andre ting å tenke på... Men ellers sier jeg ikke nei takk til å bli en solskinnshistorie, hehe =) Så godt å høre at du ber for meg! Du aner ikke hvor glad og takknemlig jeg ble for å høre det! Jeg kjenner også Han som er så uendelig glad i hver og en av oss, og det er godt å kunne vende seg dit! God klem fra meg også
meg83 Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Heisann! Dette var første forsøk, ja, så vi tar fatt på neste med masse pågangsmot ;D Var hos legen i dag, og jeg har antakelig hatt en tidlig SA. Tross alt godt å vite at jeg faktisk kan bli gravid.. God natt =)
meg83 Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 Oups.. Det siste innlegget var altså til deg, bobbygirl =)
Lady-alice Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2009 hei gjen MEG83=) tusen takk for at du synes det da...koselig å høre. jeg blir jo så engasjert i andres liv oxo jeg da,,føler sånn på alt...og hvertfall når det gjelder det å ønske seg barn og virkelig slite for det. unner INGEN å bli slitere...det er virkelig noe som tærer. Så koselig at du/dere har vært ute og koset deg/dere masse. det er jo mye bedre det da enn å sitte hjemme og tenke. Koselig at du ble glad for at jeg ber for deg.det gledet hjerte mitt. det er godt å ha noen som man kan legge alle byrder og tanker på. legge alt i hans velsignede hender. en dag så svarer han på bønn og da får vi alle slitere livets store mirakel/velsignelse i gave. det tror jeg på med hele hjerte mitt. fortsatt god lørdagskveld/natt. klemmmer til deg =)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Hei! Så flott at det fortsatt er en liten mulighet!! Og jeg er enig med deg, det er viktig å vite at en faktisk KAN bli gravid. Jeg har "hatt en følelse" av at det ville bli vanskelig for meg så lenge jeg kan huske. Nå skal det bli godt å få prøvd om det faktisk går eller ikke. Så kan jeg heller svare"vi har prøvd og det gikk ikke" til dem som maser. Men det kan jo hende det går også! Uansett er det deilig å ha kommet til dette punktet, selv om det blir i overkant spennende innimellom. Veldig spennende å følge med på dere som er litt lengre i løypa enn meg selv. Jeg ble utrolig spent og glad på dine vegne, meg83. Det er jo lov å håpe så lenge det er et lite håp! Krysser fingre for testen du skal ta, Lady Alice. Det er vel ikke lett å tenke på noe annet disse dagene! Vet ikke om jeg kommer til å tørre å teste selv når den tid kommer.... Men dette er bare vårt første forsøk, det er mange som blir gravide på andre og tredje også. Det er viktig å holde motet oppe, noe det virkelig ser ut som dere to gjør. Det hjelper meg til å se positivt på ting også!!! Tusen takk!!!
meg83 Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Hei igjen, bobbygirl! Hyggelig at vi kan være til inspirasjon Må bare si at jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skrev om å alltid ha følt at dere kom til å slite.. Siden jeg var ung tenåring har jeg tenkt at jeg ikke kom til å få barn på egenhånd...helt merkelig, men har alltid liksom bare følt det på meg! Derfor har jeg også blitt veldig provosert når søsken og venner, selv om det har vært for tull og helt uskyldig, har "planlagt" hvor mange barn de vil ha og når de skulle ha de..for det er jo virkelig ingen selvfølge!! Ble også veldig lei meg da en nær venninne ble gravid, for jeg visste vi hadde begynt å tenke på å få barn ca samtidig, og så ble hun tilsynelatende gravid med en gang hun ønsket det.. Vet det er irrasjonelt, men ble ekstra trist/misunnelig fordi hun er tre år yngre enn meg, og da vi var små, var liksom hun "den yngste i flokken" og jeg var den eldste, og da føltes det ekstra urettferdig at hun skulle bli gravid og mor før meg Ang. om det fortsatt er liv inne i meg så tror jeg egentlig ikke det, spesielt fordi puppene som var så utrooolig ømme, plutselig ikke er det i det hele tatt... Er jo helt utrolig bare at det har vært noe levende som har vokst inni meg, men jeg veksler mellom å glede meg over det og å være lei meg...er jo så rart når jeg leser om hva som har skjedd med fosteret etter 4-5 uker...da er jo bl.a. kjønn bestemt, og det har fått anlegg til endel ting...blir liksom så nysgjerrig på om det var en gutt eller jente og hvordan h*n hadde blitt hvis h*n hadde fått vokst ferdig...skjønner jo at kroppen støter det ut av en grunn, men blir likevel litt ambivalent i forhold til dette... Er utrolig godt å ha dere å "snakke" med...føler virkelig at dere forstår!! Bobbygirl, dere har ikke vurdert å prøve en AIH mens dere venter på IVF-en da? Med AIH har man ca. 20-30% sjanse for å lykkes, og det er en enklere og antakelig billigere prosess. Vi går privat, men betaler ikke mer enn 4000kr inkl. alle undersøkelser. Bare et forslag
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 1. februar 2009 #14 Skrevet 1. februar 2009 Hmmmm Viste ikke at det var en mulighet, men vil selvfølgelig vurdere å prøve AIH nå som du har gjort meg oppmerksom på det. Her er min historie i korte trekk: -fikk mye bivirkninger av p-piller og har ikke brukt prevansjon på ca 10 år, men vi har vært forsiktige -sluttet å være forsiktig sommeren 2006 -begynte å prøve litt hardere sommeren 2007 -fant ut at vi skulle finne ut hva som var galt våren 2008 -lap for endometriose høst 2008, fjernet i følge legen MASSE, ble meldt rett til IVF avdelingen på RIksen -pergotimekur under utrednig, men ingen tilbud om AIH -bortsett fra endometriosen er barnløsheten vår uforklarlig Litt rart å si det, men det er fortsatt ingen som direkte har spurt oss om vi ønsker å starte IVF behandling. Alle vi har vært i kontakt med har vel bare tatt det for gitt, vi ba jo om utredning men hadde ikke tenkt tanken da vi gikk til faslegen i sommer. Så utrolig mye har skjedd de siste månedene, mye å ta inn på kort tid. Men min alder tatt i betraktning føler jeg at det er nå eller aldri, og at vi er glade for å være i gang!
meg83 Skrevet 1. februar 2009 #15 Skrevet 1. februar 2009 Ja, når ting først begynner å skje, går det gjerne unna =) Kan jeg spørre hvor gammel du er, siden du sier det haster? AIH er abslolutt et alternativ, ja! Mange bruker dette mens de står i kø og venter på IVF, mens en del ønsker å prøve AIH noen ganger før de eventuelt går videre. Vi hadde jo planer om AIH, men gjorde det om til IVF i siste øyeblikk pga. at vi hadde så mange egg...hvis ikke måtte vi ha punktert flere egg før insemineringen, evt. avbrutt. Kunne i verste fall ha fått syvlinger med de eggene jeg hadde da ;P Men vi satser altså på AIH neste gang også. Dette står om AIH på Hausken (vår klinikk) sin nettside, hvis du er interessert i å lese: "I enkelte tilfeller kan det være nok å gi kvinnen en lett hormonstimulering i noen dager for deretter å bli inseminert med mannens sæd (AIH). Ved slik behandling må kvinnens eggledere være åpne og mannen ha tilnærmet normal sædkvalitet. Denne metoden brukes ved uforklarlig infertilitet, lett redusert sædkvalitet og hos par hvor det foreligger et eggløsningsproblem." Hvis jeg husker riktig, så tror jeg AIH koster ca 1500kr på Riksen..? Hva koster forresten IVF der?
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 2. februar 2009 #16 Skrevet 2. februar 2009 Da skal jeg ta det opp med Riksen! Men må jo se hva som skjer på dette forsøket først, det har jo hendt at noen slipper unna med kun et forsøk også! Tror egenandelen på IVF er 1500 på Riksen. Så 1500 til er jo ingenting å snakke om i denne sammenhengen. Jeg er 37 år, har vært sammen med samboeren i over 14. Vi brukte laaaang tid på å finne ut at vi skulle lage familie som du skjønner! Men så er vi veldig sikre på at det er med hverandre vi vil ha barn, og det er jo en fordel! Nå er det en ny bekymring som har kommet - er på spraydag 8 og har ikke fått noen blødning ennå... Det er kanskje tidlig å bekymre seg? Ipapirene står det ca en uke, og det er jo disse dagene. Så også til min store skrekk at jeg har lagt på meg en kilo den første uka, selv om jeg har spist og trent som normalt. Håper det ikke blir en kilo i uka videre nå, må kanskje legge inn litt eksta trening? Har du hatt bivirkninger av spray og sprøyter?
MK73 Skrevet 2. februar 2009 #17 Skrevet 2. februar 2009 Hei, bobbygirl! Det er ikke noe problem om du tar sprayen en time tidligere eller senere. Når det gjelder mensen, så er det ikke uvanlig at den kommer noen dager senere enn du ville ha fått den i en helt normal syklus. Dersom du ikke har fått den når du nærmer deg sprøytestart så er det lurt å ta kontakt med klinikken og sjekke med dem hvordan du skal gå videre.
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 2. februar 2009 #18 Skrevet 2. februar 2009 Takk skal du ha MK73! Har faktisk klart å ta alle spraydosene til rett tid hittil, men det er fordi jeg har på alarm på mobilen. I dag gikk alarmen i kassa på kiwi... (Men det hadde jo vært typisk å forsove seg et par timer i helgen eller noe!) Får bare fortsette å vente på blødning. Venting blir det nok av utover våren, så det er vel bare å venne seg til det. Og du, hvor i prosessen befinner du deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå