Gå til innhold

Ang. magesår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt det før? Var dere kvalme?

Symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt magekatarr flere ganger, og da har jeg hatt j...... magesmerter, oppkast (så noe kvalme, ja) og oppblåst mage. Det begynner gjerne med oppblåst mage og vondt høyt oppe i magen.

Skrevet

Jeg har en litt sånn gnagende smerte øverst i magen, rett under ribbeina, midt på. Tror det er i magesekken. I tilegg er jeg kvalm nesten hele tiden. Litt bekymra for at det er noe alvorlig :( Jeg er ikke gravid.

Håper det "bare" er magesår.

Skrevet

Tror du hadde hatt sterkere smerter hadde det vært magesår, men det høres jo litt ut som påbegynnende magekatarr. Nå er jeg ingen lege ...Du kan jo prøve å døyve smertene med noe syrenøytraliserende. men du burde kanskje ta en tur til legen. Hvis det skulle være påbegynnende magekatarr eller magesår, kan jeg anbefale noen dråper - gentiana lutea (antroposofisk medisin) - som forebygger. Noen dråper i et glass vann hver dag. Jeg får kjøpt de på apoteket, men de må bestilles.

Lykke til!

Skrevet

Det kjennes ut som det er et sår der.....har lest på nettet at man ikke behøver å ha ekstreme smerter. Har i tilegg sure oppstøt og veldig oppblåst i magen.

Jeg skal til legen på tirsdag.....håper de finner ut noe.

Fikk du antibiotika, og tok du gastroskopi eller kun blodprøve?

Takker for svar :)

Skrevet

Har bare vært hos fastlegen, og greier å holde det i sjakk med syrenøytraliserende tyggetabletter, "dråpene" og holder meg (så godt det lar seg i gjøre) unna rødvin, hvitløk, sterkt ktydret mat og svart kaffe, ihvertfall i dårlige perioder. Ellers kommer det i perioder hvor jeg er stressa.

Men har ikke hatt magesår da, så vidt jeg veit.

Skrevet

Hei!

Ja, har hatt både det og magekatarr. Jeg var ikke kvalm, bortsett fra når jeg var sulten eller drakk alkohol. Når jeg var sulten så var det liksom en ekstrem- sult, nesten slik at det gjorde vondt, selv om jeg egentlig ikke skulle være sulten. Legen forklarte det med at magen ikke helt visste hva signaler den skulle sende... Høres rart ut. Menmen. Ta deg en tur til legen du :-)

Skrevet

Hei!

Har hatt magesår, men dat var i tillegg til mye andre plager.

Der du beskriver å ha smerter, er tykktarmen. Har ofte hatt smerter der når jeg er i en aktiv periode av sykdommen min.

Når de testet om jeg hadde magesår tok de kun en blodprøve!

Har tatt gastroskopi og, men mener det var for andre ting

Lykke til hos legen, håper det bare er magesår, og at du får en tabelettkur som tar det!

Skrevet

Jeg hadde magesår på tolvfingertarmen da jeg var 18 år ( 11 år siden). Var ikke kvalm men det var veldig vondt. Det var forferdelig å være sulten men med en gang jeg spiste ble det bra i noen minutter så da såre fylte seg med med mat ble det enda verre.

På blodprøver og avføringsprøver kunne de ikke finne noe men da jeg tok gastroskopi fant de ut at det var magesår.

Etter trippelkuren ( 7 dagers medisinering) var jeg frisk og har ikke hatt tilbakefall.

Skrevet

min mor døde av det, så det er kansje lurt å skjekke det

Skrevet

høyres ut som det er eit problem frå fordøyelsen du har, ja. Dette er ubehageleg, men kan hjelpast med medisinar. Kan vere at du er plaga av reflux, dvs at lukkemuskelen mellom magesekken og spiserøret ikkje fungerar så godt, slik at magesyre skvulpar oppover og gjer deg sår i spiserøret,(du nemner sure oppstøt) Dette er eit ganske vanleg problem.

Eg har tidvis vore plaga med dette, og hadde ein god del magesmerter ein periode, og gjekk og engsta meg. Eg vart bra etter ein kur med syrenøytraliserande eg fekk av legen min.

For min del var smertene ofte verst om morgonen, etter eg hadde lege flatt i senga.

Tilrår deg å kontakta legen din i staden for å gå å plagast og bekymre deg. Er jo og godt å få ordna opp i problemet før du evt skulle bli gravid (nicket ditt) og det vert vanskelegare med medisinar, pluss at halsbrann ikkje vert noko mindre problem når ein er gravid.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...