Gå til innhold

Noen som skal ha bryllup på restaurant/hotell og har tenkt å ha fri bar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange gjester blir dere? Og hva forventer dere barregningen blir (etter middag/avec)?

Lurer sånn på hva vi skal gjøre.. Blir Ca 60 gjester. Har lyst på fri bar, men litt engstelig for en enorm barregning... Alternativet er bonger. Da har vi kontroll, men synes det er litt kjipt også..

Skrevet

me skal ha det på hotell.. betaler selvsagt for drikke under hele maten, og velkomstdrinken... må nok bli bonger ja.. er ikkje noe alternativ egentlig.. me får iallefall ikkje ha fribar på det hotellet me skal vere på, så blir noen bonger til gjestene, og vil dei ha mer så må dei desverre kjøpe selv..

det er selvsagt ikkje noe kjekt at dei må betale selv, men for håpentligvis så får dei nok av oss.. hehe..

men me har fått drømmelokalet vårt så da gjør me det sånn...

og pga at så å si alle gjestene er reisende så er det lettest å ha på hotell...

Skrevet

Hei! :)

Det er noen triks dere kan gjøre for å minimere barregninga hvis dere bestemmer dere for å kjøre på med fri bar...

1) Dere kan sørge for at middagen begynner seint (og varer en stund...)

2) Dere har sjenking ved bordene til strategiske tider, feks før taler eller retter. Ikke sett flasker ut på bordene. Ikke velg de dyreste vinene.

3) Utsett "fri bar" så lenge som mulig, vel å merke uten å ødelegge feststemningen. Hvis baren åpner klokka 12 feks, er antageligvis det ikke mer enn 3 timer med servering.

4) Få barfolkene til å ta vekk de dyreste konjakkene og vinene. Snakk med restauranten og finn i samarbeid med dem et ok men begrenset utvalg i baren.

Ved å gjøre sånne små triks er det ikke sikkert at barregninga blir uhorvelig stor. Hvis dere i utgangspunktet hadde tenkt å gi 2-3 bonger til hver i tillegg til drikke til maten er det ikke sikkert en slik fri bar blir noe særlig dyrere.

Vi har festen på et sted der vi kan ordne med mat og drikke selv, og der festen kan vare så lenge folk vil. Dette vil antageligvis medføre at det går mer drikkevarer enn det ville gjort i et restaurantbryllup. Vi kalkulerer med å måtte bruke 15 000-20 000 på alkohol, og det er ikke sikkert deres barregning blir særlig større :)

Evt kan dere jo kjøre på med bongsystem, da unngår dere overraskelser. Jeg får litt "julebordfølelse" med drikkebonger, og ville personlig prøvd å unngå det... Jeg ville enten sagt at folk måtte kjøpe alt etter avecen, eller hatt utvalgte drikkevarer i baren gratis. Feks dere spanderer øl, vin og brus resten av kvelden, men utover det må folk kjøpe selv.

Skrevet

Vi skal ha middagen på en restaurant. Der skal vi ha drikke osv til middagen. Så skal vi leie buss og ha festen i et lokale med fri bar.

Fant ut at det var enklest å gjøre det sånn. For da slipper vi å tenke på maten,servitører ol...

Skrevet

Nei, da blir vi ruinert:) Vi skal ha bonger:) Vi blir nærmere 100 stk, og det er kuvertpris på 1800 i utgangspunktet. Blir 2-3 bonger i tillegg pr. pers, det får være bra spør du meg, det skal jo ikke være noen fyllefest heller:)

Skrevet

1800 per pers uten at det er fri bar? Bare jeg som synes dette hørtes helt ekstremt ut?

Skrevet

Åj! hva får du får 1800 kr pr kuvert? Det var en veldig høy pris, hadde vært morro å høre hva som var med i den pakka:) Vi ligger på 1100 kr pr kuvert med 4 retters middag og drikke til maten. Da har vi valgt mellom viner.

Når det gjelder åpen bar blir det veldig dyrt, men vi har ikke bestemt oss enda.Kanskje vi kan by på øl og vin og så får de betale selv om de vil ha sprit? eller bonger? jammen ikke lett det:)

Skrevet

ohooooi. 1800 pr kuvert?! må være feil. Vi har kuvertpris på 450 pr pers. men da er det ikke drikke (utenom kaffen) medregnet. Men det blir heller ikke drikke for 1350 pr pers til middagen heller da....

Skrevet

Vi har 1800 for kuvert ja, det var ikke feil;) Det er 4 retter med drikke til hver rett. Vi skal ha festen på Lysebu oppe ved holmenkollen, det er neppe det billigste stedet nei, men veldig flott:)

Skrevet

Vi så også på Lysebu. Så veldig fint ut, ja. Men vi fant ut at vi ville ha bryllupet på Vestlandet i stedet. Vi har ikke fått noen fullstendig kuvertpris. Men det blir ca 500 for tre-retter. I tillegg kommer vin til maten, velkomstdrink, kaffe, avec, kaker og nattmat. Blir nok i alle fall 12-1300 per kuvert. Og så kommer baren i tillegg. Da må vi kanskje velge bonger. Er så vidt jeg vet ingen som er avholds og blir en del unge gjester, så tror fort det kan gå en del. Et sted jeg var og kikket på lokaler mente de vi kunne beregne ca tre drinker per pers ved fri bar, men vet ikke om jeg tør gå ut ifra det i vårt tilfelle... Tror i alle fall en del drikker mer enn det..

Skrevet

samme her, tror folk drikker mer enn 2-3 drinker så tørr ikke ha fri bar siden kuvertprisen er så dyr fra før. Jeg vet ikke hva prisen for drinker er der vi skal ha det, men det er sikkert ikke det billigste. Vi har også endel unge folk, og tror ikke de nøyer seg med 2 pils f.eks;) Er usikker på hvor mange bonger vi skal ha da, sambo mener 3 men jeg mener 2;)

Skrevet

Bonger kan være helt ok, men vi velger å gjøre en litt annen vri. Vi blir rundt 70 personer og skal ha fri bar, men vi velger å begrense utvalget i baren noe slik at vi ikke får en overraskende stor regning:

Øl, mineralvann samt husets rød- og hvitvin (dvs vi blir enige med hotellet om noen utvalgte viner) er gratis, og så betaler gjestene selv for evt drinker. Vår erfaring er at det tross alt ikke går så mye drikke i baren utover kvelden, men det er evt drinker som får regningen til å skyte i været. Etter velkomstrinker, drikke til maten og avec har mange fått nok og nøyer seg med et glass eller to i tillegg.

Bar-budsjettet (etter middagen) er beregnet til ca 10 000,-.

Skrevet

Synes ikke 10000 hørtes så mye ut.. Har dere sen middag da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...