Gå til innhold

Teutonia mistral s 2008 mod

ojoj, NÅ er det liv i leiren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Simo butikken i åsane (bergen) selger den for 4000, synes det var en bra pris!

Babyen vår kommer i mai/juni, og nå er jeg litt usikker på om vi burde kjøpe softbag eller hardbag til å ha oppi vogna, mtp sommervarmen, og mtp vinterkulda:)) Han er jo ca 6 mnd når det er jul, og trenger vvel egentlig å ha bag enda da, men da bør jo kanskje bagen være romslig nok til en god og varm vinterpose?

Noen kommentarer? Hvordan ville dere tenkt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg kjøpte Teutonia mistral 2007 mod med softbag. Den kostet 8000. 4000 må være kjempe bra!!!

Min erfaring er at vinterposen blir litt høy oppi bagen. Fødte baby i juni 07 og nå i desember 08. Jeg bruker ikke bagen nå, bare posen rett oppi vogna. Men inne på kjøpesenter feks, bruker jeg bag med dyne i... Huff, litt kronglete fortalt, men håper du forsto...

Skrevet

Hei dete:) tusen takk for koselig svar:)

jeg fikk også baby i juni 07, og neste blir også født i juni. Jeg tenker på om det kan bli litt varmt for babyen med mykbag også da, men hvis det går an å ta av "lokket" på bagen er det jo ikke noe problem, går det an å ta det helt av?

Ble det for trangt med vognpose oppi bagen, er det derfor du bruker bare posen? Desember babyen din kan jo ikke være så kjempe stor enda, så hvis det er derfor du har skippet bagen tror jeg jo det fort blir for trangt for en juni baby når det blir så kaldt at man må bruke pose oppi vogna? Hvordan var det med junibabyen din og plass oppi bagen på høsten/vinteren?

Fungerer det greit å bruke bare pose på babyen syns du? Men er det ikke litt tungvint når du skal bære babyen inn ihuset etter en trilletur, vokner han ikke lett om du bærer han inn posen? og da har du vel ikke en hånd frit il å ta deg av storesøster/bror, for du må vel bære babyen og posen med to hender?

(DETTE var kronglete fortalt, det du skrev var jo ingenting kronglete i forhold til mitt..) hehe:)

forresten, ja, vogna koster 4000, men må ha bag utenom da, så det blir jo ca 5tusen tilsammen (hvis jeg kjøper softbag, fant en nettbutikk som selger softbagen for 100 kr, kostet 1400 i butikken da) men uansett kjempe god pris for en helt ny teutonia mistral s!

Skrevet

Oi, her må jeg prøve å holde tunga rett i munnen, og svare så godt jeg kan...

Ja, du kan ta av lokket helt på softbagen. Jeg har aldri brukt det. Men det går jo ann å ta ut bunnplata og stanga rundt hodet slik at bagen kan brukes som vognpose etterhvert.

Jeg tror ikke det blir noe varmere med softbagen enn uten, men det blir jo litt trangere så kanskje det blir varmere da?

Det blir ikke for trangt med posen oppi bagen, men jeg synes posen ble for høy i forhold til bagen.

Men jeg bruker den av og til hvis jeg skal gå ute, og vet at jeg skal inn et sted jeg ikke kan ta med vogna feks. Ellesr så bruker jeg bagen i vogna inne med vanlig dyne i.

Jeg brukte bagen til junibabyen på samme måte. Følte ikke at hun hadde det for trangt.

Jeg synes det fungerer bra med bare pose, men må gå inn i flere omganger, ja. Varer, baby, storesøster, sekker etc... ;-) To hender har man skjelden når man har fire barn... phu...

100 kr for en softbag??? Eller mener du 1000? Regner nesten med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...