Gå til innhold

Jeg kan vel bruke svart kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hmmm - det har jeg ikke tenkt på før.

Jeg som var så glad for å komme på den nye sorte finkjolen som jeg kjøpte til julebordet - den skal jeg bruke i bryllupet i sommer.

Kanskje litt feil om sommeren, men når man nettopp har født og er overvektig så er det greit å skjule litt.

Men jeg har vel aldri sett noen med mørke kjoler i et bryllup når jeg tenker meg om.....eller ???

Svart er vel blitt mer og mer vanlig mens hvitt fremdeles er feil. Men hvis du har et veldig tradisjonelt brudepar så kan du vel forhøre deg. De siste bryllupene jeg har vært i så har det vært masse mørke kjoler.

En må nesten høre med brudeparet. Selv om brudeparet ikke bryr seg kan andre familiemedlemmer reagerer. Det kommer også an på tilbehøret. En kan jo sprite opp en kjole med farger på sko, veske osv.

Jeg har vært i bryllup der familien ville ha reagert på en sort kjole, og da respekterer jeg selvsagt det. Har også stor sett sorte kjoler.

Fordi det ikke er i tråd meg god skikk og bruk. Mulig jeg er konservativ, men det får så være. Syns det var kjempefint i bryllupet vårt med alle de fargerike kjolene. Til å bli i godt humør av. Svart er trist. Særlig husker jeg den ene venninne min som hadde turkis kjole og rosa blomster i håret. Slike antrekk sprer glede. Særlig viktig dersom det er om sommeren syns jeg.

Et annen vennepar hadde kjole og dress som matchet i farge. Slike detaljer la iallefall jeg merke til. Kjekt at noen pynter seg for å feire vår dag.

Jeg reagerer på mennesker som IKKE følger normal dresskode i bryllup!!

Står det galla så er det galla!

Står det mørk dress så følger kvinnen det direktivet!

Spør bruden om hva hun synes.... men jeg ville aldri ha godtatt en svart kjole i mitt bryllup:o)

Annonse

He, he..det er jo alltid det:) Har vært toastmaster flere ganger, og jeg opplyser om at jeg legger røyke/dopauser inn i programmet. Allikevel er det alltid en gjeng som avbryter under middagen/taler. Og der er formelle bryllup:) En gang ante jeg uråd blandt brudgommens familie (ble advart) og gjorde et poeng ut av å dele ut nikotin plaster før talen. Var ikke frekk, og de det gjaldt lo godt og tok hintet.

Jeg har gått m svart kjole i to bryllup, og begge gangene fikk eg skryt av brudene av at det var en nydelig kjole...

I mitt bryllup gikk forloveren min m svart kjole med sølv blomster på, og ho var helt nydelig.. Men mitt fargetema var svart, hvitt og sølv, og da passet forloveren min utrolig godt inn.. Ho var også å hentet brudebuketten min, og blomstermannen hadde da sagt at ho passet fint til mitt tema :o).. En annen venninne av meg spurte om ho kunne gå med en lys kjole, og da sa eg at det ville eg helst ikke, og da godtok ho det, og kom i en nydelig lilla kjole istedet :o).

Spør bruden du, så får du sikkert det svaret du vil ha... Vi er ikke de rette til å svare, da vi verken kjenner til deg eller brudeparet..

jeg synes som dronningen at man skal følge dresskoden, MEN jeg synes at det at man ikke kan ha sort i bryllup er utdatert. ;D

selv har jeg hatt sort i bryllup med røde sko og rød hatt. fikk masse skryt av brudens familie og til og med av bruden.

Hvis jeg var deg ville jeg spurt brudeparet:) I følge skikk og bruk er det fyfy - men er jo mange som synes det er ok at gjestene går i sorte kjoler allikevel:) Jeg derimot hadde blitt småirritert dersom noen dukket opp med sort kjole uten å ha spurt om det var ok først...

Haha, da er du ekstremt konservativ!!!

Jeg har vært i mange bryllup, og de siste 5-6 årene, vil jeg si at nærmere halvparten av kvinnene har svart kjole. Helt vanlig!

Tenk å bruke krefter over å bli sur på noe slikt.

Jeg hadde ikke hatt noe imot om vennene mine kom i sorte kjoler til mitt imaginary bryllup :)

Man kan da pynte seg for det, vel? Ha noen fargerike smykker til, sko og veske og se riktig så fin ut!

Men, noen har sterke meninger om dresskoden og vil (selfølgelig) at ALT skal være perfekt til den store dagen, så for sikkerhets skyld ville jeg spurt bruden om det var greit for henne.

:)

I mange kretser er det fortsatt fy ja :)

Det jeg ikke klarer å skjønne er hvorfor det er så vanskelig for damer å ha en kjole som ikke er svart? Hva er det med norske kvinner som tror at så lenge de har en sort kjole i skapet er de klassiske nok for enhver anledning? Alltid stusset litt på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...