Gå til innhold

Kjøpe dere noe nytt av utstyr til barn nr. 2? Isåfall HVA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr. 2 nå, og lure på om vi klare oss med de vi har fra nr. 1, eller om vi må kjøpe noe nytt.. Jenta vår er nesten 3 år når baby bli født..

Skrevet

Jenta vår er 4år når baby blir født.

Vi har kjøpt ny vogn,skal ha nytt bilsete og skal ha Leander vugge.

Den nye baby har arvet sprinkelseng,og div klær.Dyner,tepper osv.

Men,jeg har alrede kjøpt en del klær til prinsesse nr 2 i magen.Er jo så utrolig mye fint;)

Jeg syntes det er morro og kjøpe litt nytt å.

Men,om du har alt fra før og alt er like pent trenger du jo forsåvidt ikke noe nytt da;)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hos oss blir de to små veldig tette da, ca 18 mnd. Så vi skal kjøpe en sprinkelseng til, pluss at jeg vil kjøpe en Mei tai. Ellers beholder vi bilsetet og vogna. Må vel forresten kjøpe en søskenvogn=) Og så trenger vi vel en tripp-trapp stol til. Og kaaanskje litt rosa klær hvis legens spådom slår til;-)

Skrevet

Vi skal kjøpe en del nytt. Solgte barnevogna og bilsetet etter førstemann, som blir 3,5år når babyen kommer. Var alenemor og hadde ikke noen babyplaner, så solgte den mens den enda var populær. Også hadde jeg en joggevogn. :-)

Så vi har kjøpt/skal kjøpe:

Barnevogn

Bilsete

Stellebord (kan ikke bruke den jeg har som skrus opp på veggen)

trip trapp stol (trenger en til)

Sprinkelseng (fetteren har arvet den storesøster hadde)

babyklær (har masse men vil ha noe nytt til småttet)

krabbeteppe

Stellebag som passer til vogna, tror jeg..

Også noe småplukk:-)

Skrevet

her er det 18 mnd mellom nr 1 og 2, så der trang vi ikke så mye nytt.. og siden vi ikke visste kjønnet så var det litt uaktuelt å kjøpe så mye klær også...

når baby nr 3 kommer er eldste nesten 6 år og neste nesten 4,5 år.. og vi har alt fra de to enda.. så trenger ikke så mye nytt nå heller...

Skrevet

Vi må kjøpe det meste.... Noe av det vi hadde til første var lånt og resten ble ødelagt av en vannlekkasje. :(

Eneste som vi ikke trenger er vogn, babycall og vippestol...

Skrevet

Eg har også lyst på ny barnevogn, men mannen sier nei :o(. Vi skal også kjøpe en isofix-base til bilsetet.. Stellekommode får eg kjøpt av en venninne til 100kr, så det ser eg ikkje på som noe kjøp...

Krabbeteppe må nok vi også ha, for forrige gang hadde vi ikke noe... Og ny stellebag må vi ha...

Og klær da selvsagt om vi får gutt denne gangen...

Skrevet

kjøper noe nytt ja.

har kjøpt/skal kjøpe:

-vugge ( hadde arvevugge sist, men tror den er opptatt denne gangen så da får vi kjøpe en).

-bilstol

-ny stelleveske(måtte ha plass til utstyr tilto barn nå+ at jeg ville ha ny).

-bag til vognen ( hadde sn simo til først som vi solgte og kjøpte en sportsvogn, som vi nå kjøper bag til).

-stellebord

-noen nytt ullhelseteppe, kluter osv

- litt nye klær- må jo ha litt nytt:)

- dundyne til vognen

-krabbeteppe

-lammeskinn- vil ikke gi bort snuppa sitt.

- så må vi ha ståbrett til storsøster siden hun mister vognen sin

-og kanskje en trille stil storesøster, skal se hvordan det fungerer med ståbrett først.

og ny madrass til sprinkelsengen når den skal taes i bruk.

Blir en del.

også er det forskjellig årstid, så det telle rjo litt også. denne komme ri mars, nr 1 kom i nov. så klærene passer jo ikke heeelt sammen med årstidene.

Skrevet

kjøpte ny madrass da den gamle var ødelagt...

ellers så fikk vårt nyeste nurk en ny vogn (den gamle var ødelagt), samt nye klær.. (hadde gutt før og fikk jente nå)

:)

Skrevet

Kjøpt søskenvogn og nytt bilsete da det vi hadde til storesøster var arvet.. ville ikke bruke det igjen..

Ellers må vi kjøpe ny seng siden store ennå bruker grindsenga si, men ellers blir det gjenbruk for alle penga. Nå er det tross alt ikke 2år siden storesøster fikk disse tingene, så ikkeno av det er gammelt og stygt :) (med unntak av utvaskede klær..hehe)

Skrevet

Skal kjøpe bæretøy (sjal e.l) og prøve det, Moseskurv (hadde hverken krybbe eller noe annet sist gang, brukte en bagvogn), stellebord (hadde Ikea sine plastgreier oppå bademøbelet sist gang, men når hun ble større og vi ble redd hun kunne falle ned, flyttet vi henne ned på gulvet og det var litt vondt for ryggen..).

Har også grådig lyst på ny vogn, men tror jeg kommer til å få protester på den.. Det var jo dyrt å kjøpe vogn første gangen, galskap å ikke bruke den igjen..

Skrevet

Vi har kjøpt ny madrass og ny stellematte.

Må kanskje ha ei ny stelleveske også.

Ellers har vi absolutt alt vi trenger fra før.

Men må handle en del klær da, hvis det viser seg at det er en gutt som kommer.

Skrevet

Her er snuppa 5 og vi har ingenting igjen av det hun hadde da hun var liten. Samlivsbrudd og div annet som har spilt inn så jeg må begynne HELT på nytt!

Skrevet

Her ventes det en gutt denne gangen, dvs at vi "må" ha ny seng. Han kan jo ikke sove i storesøsters sjokkrosa-sprinkelseseng?!?! Tross alt!

Ny stellematte til stellekommoden.

Ny "bil-vogn" ( har rett og slett slitt ut storesøster sin, så den går på dynga og den store Silvercrossvogna er ikke så lett å ta ut og inn av bilen heller).

Ny stellebag ( har reisebagen-proff stellebag som også er utslitt etter to års hardt bruk).

Nye klær ( storesøster er født i februar, så alt tøy er til omvendt årstid. Dessuten har vi ikke hatt så mye tøy, så det vedlig mye som er slitt).

Flasker ( storesøster ville ikke ha, men lillebror skal begynne med flaske så fort jeg klarer).

Nytt bilsete.

Uff... dette begynner å høres dyrt ut.

Skrevet

Har kjøpt det meste nytt vi. Storebror er nesten 8 år så det vi hadde til han er enten gitt bort eller kastet. Har alle klærne etter han,men venter jente denne gangen og har ikke så mye nøytralt tøy. Om sengen ikke er helt ødelagt tenkte vi hun skulle få arve den.

Forrige gang hadde vi dårlig økonomi og arvet heldigvis mye, samt kjøpte en del brukt. Denne gangen er situasjonen helt annerledes og koser meg med oppussing og shopping:) Mannen er heldigvis enig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...