Gjest Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Driver og pumper meg, men utdrivningsrefleksen kommer sjelden igang. Får "bare" tømt ca 100ml fra hver pupp, men kjenner at det er mye mer inni der. De gangene jeg får igang utdrivningsrefleksen kommer det dobbelt så mye! Så hvordan få igang denne refleksen??
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Har forøvrig vært inne på ammehjelpen.no og lest om tips, men hva funker for deg??
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Bruker du håndpumpe eller elektrisk? Det er viktig at du pumper kjempe fort i begynnelsen, da stimulerer du utdrivningsrefleksen. Ellers kan du forsøke å rulle brystvoten mellom langfinger og tommel til refleksen starter. Om ikke noe av dette funker så kan du få en nesespray av legen som hjelper. Men uansett, 100 ml per pupp er jo kjempe bra! Jeg er heldig om jeg får det tilsammen!
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Bruker elektrisk dobbelpumpe (Medela), setter den på sakte pumping for deretter å øke gradvis, men bare opp til halvveis tempo. Skal prøve litt mere futt på neste gang fra start av. Ja, 100ml er bra, men ønsker å tømme puppen slik at det tar litt lenger tid før sprengen er tilbake.. Tømte 100ml istad, og gikk en time så følte jeg at jeg var like sprengt igjen.. Skal prøve den der rullinga også, aldri prøvd før..
Thumper Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Hmm, har du prøvd med amme-te? Eller å pumpe på morgenen, etter et langt bad, eller dusj (varmen hjelper ofte), håndmelke litt først, pumpe etterpå? Evt å amme på ett bryst og pumpe fra det andre samtidig (ser ikke helt hvor lett det er da, men mener å ha lest det et sted...) Evt amme på det ene brystet først så pumpe på det andre etterpå? Lykke til
Gullblomst Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Det som funker bra for meg er å ta en kjempevarm vaskeklut å legge over brystet like før pumping. Denne kluten "vasker" og gnir jeg litt over brystet. På denne måten blir puppen varm, og man får berøring som trigger utdrivningrefleksen. På meg funker dette hver gang. Anbefales!
Jordbæret <3 Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har slitt med dårlig utdriving gjennom alle mine tre ammeperioder. Det eneste som funker for meg i starten av ammeperioden er å bruke en nesespray med oxytocin (hormonet som regulerer utdrivinga). Når jeg har brukt en flaske er melkeproduksjonen kommet så godt i gang at det går av seg selv etterpå. Noe jeg har brukt for å få opp melkeproduksjonen er å pumpe det ene brystet mens jeg ammer babyen fra det andre.
månestråle32 Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 et glass rødvin skal få det til å flyte...mmmmmm har ikke testa selv
Itsrejk Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Hehe...høres jo ut som et behagelig, men dog noe upraktisk tips? ;p Tror ihvertfall det funker dårlig når du skal levere inn melka på sykehuset, MariaVictoria. Når det er sagt: Gleder meg til småtten er såpass stor at jeg tør ta meg et glass rødvin en kveld! (Men innser at jeg mest sannsynlig sovner etter tre slurker da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå