Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei. Er for første gang gravid, nå i slutten av uke 13. Har vært i fin form hele veien, har hatt en trøtt-periode,ømme bryster og tisser ofte. Har tidligere hatt problemer med å legge på meg, men har nå lagt på meg 4 kg pga den lille spiren,røykeslutt og goood matlyst!! alt har så klart lagt seg på magen... Føler meg absolutt ikke gravid enkelte dager, og tror ofte at noe må være galt. Vet lite om hva som er normalt og ikke, kjenner f.eks når jeg ligger antydning til en kul på høyre side på magen, blir liggende våken og gruble på om det er slik det skal være. Graviditeten var langt fra planlagt, det har liksom ikke sunket inn. Har derfor ikke snakket med så mange om det, er ikke klar for å diskutere barnevogn, bleietyper o.l. enda. Har vært hos legen x2, men han er visst totalt uvitende... Han sa jeg selv måtte ta kontakt med jordmor, så jeg tror jeg skal prøve å få time til samtale ganske fort. Det hadde vært fint å få hørt hjertelyd, får man det hos jordmor? trenger bekreftelse på at det er noen der inne. Har tidligere slitt med angs og er redd den vil komme snikende nå. Noen som har det som jeg?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139552729-gravid-men-ingen-gravid-f%C3%B8lelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
konow Skrevet 31. januar 2009 #2 Del Skrevet 31. januar 2009 Kjenner meg ikke igjen i alt du skriver om, men jeg har det også slik at jeg ikke har så lyst å snakke med alle om baby-ting hele tiden. Det er jo ikke så mye som skjer de første månedene, ingen sparking eller stor, tydelig babymage ennå. Egentlig er du jo kjempeheldig, som er i fin form og ikke plages av graviditeten din. Jeg er også nokså "symptomfri" om jeg bare husker å spise jevnlig:) Og nå er du jo ferdig med de første 12 ukene, og da er sannsynligheten for at alt går bra med graviditeten din veldig stor. Husker ikke hvilken uke man kan høre hjertelyd, jeg. Men trodde egentlig at det var noen uker å vente ennå. Jeg måtte også ta kontakt med jordmor på egenhånd forrige graviditet. Og det synes jeg du skal gjøre. Jordmor har god tid på konsultasjonene og er nok godt vant til å snakke med litt bekymrede vordende mødre. Til lykke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139552729-gravid-men-ingen-gravid-f%C3%B8lelse/#findComment-139554826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 1. februar 2009 #3 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg har det på samme måte som deg. Har vært i fin form hele tiden. De eneste symtomene jeg har akkurat nå er ømme, bryster og hyppige dobesøk. Kan så vidt kjenne en kul ca 8 cm under navlen, men noen ganger tror jeg nesten det er innbilning. Jeg er i følge beregningene 14+5, men jeg tror egentlig ikke jeg er kommet så langt utrfra egne beregninger - det finner jeg vel ut på ultralyd. Det hadde vært fint med en bekreftelse, men tror ikke jeg kommer til å bestille ekstra UL. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139552729-gravid-men-ingen-gravid-f%C3%B8lelse/#findComment-139560173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå