Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #26 Skrevet 30. januar 2009 Fagbrev i kontor er en helt kurant utdanning, men den har ingenting til felles med foreksempel sosionomutdanning eller juristutdanning. Eller, du er jo forsåvidt innom forvaltningsloven med din utdannelse, men den er vesentlig mindre innholdsrik enn de andre.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #27 Skrevet 30. januar 2009 Ja, er snakk om et veldig lite sted ja, og folk strømmer ikke til det stedet, heller fra;) hehe... Jeg kommer til å ringe de på mandag jeg, så får jeg høre med de iallefall:) Ja, lønnen er jo ikke det beste, er jo ikke derfor jeg ønsker å jobbe der:) Min tidligere jobb hadde jeg høyere lønn, og de stilte ingen krav til høyskoleutdanning. Så sånn sett så skulle det være bedre betalt, med tanke på jobben de gjør. Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #28 Skrevet 30. januar 2009 Til 22.08 Vet det nav-jurist og mente det ikke spydig. Men dere ødelegger litt for folk med mindre utdannelse når (ikke alle), men mange av dere mener av hovedfag er minstekrav. Kjenner faktisk noen som mener det og da mener jeg at det heller er de som er overkvalifisert. Ikke verre enn det.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #29 Skrevet 30. januar 2009 Hmmm. Da tolket jeg deg litt feil... Men denne tråden handlet ikke om meg. Jeg mener at HI hvertfall må hive innen søknad og satse på at den utdannelsen hun har kombinert med arbeidserfaring kan holde. Som hun sier strømmer det ikke på med folk til stedet. Ønsker lykke lykke lykke til! tidligere nav-jurist (som by-the-way jobber med særdeles relevante juristoppgaver i dag og trives med det. Håper det kommer gode folk inn i stillinger lik det jeg hadde i nav. Jeg var nok ikke den beste til de oppgavene - mange er bedre enn meg der!)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #30 Skrevet 30. januar 2009 Til tidligere nav-jurist, eller noen andre:) Hvilke andre kvalifikasjoner ser de etter i denne type jobb? HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #31 Skrevet 30. januar 2009 Det varierer. Hva er stillingen? Skal du jobbe i forvaltningen? I resepsjonen? Med klienter? Rus? Bolig? Sosialstønader? Introduksjonsprogrammet? Trygd? NAV er ikke bare å sitte på kontor å gå gjennom søknader lenger. Støttesamtaler, sosialpolitikk, kommunikasjonsferdigheter og kunnskaper om ting man ikke for gjennom kontorfag er påkrevet.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #32 Skrevet 30. januar 2009 Jeg reagerer litt på en ting, er det slik at man er fullstendig tett i pappen om man har kontorfag som utdannelse? For det ser virkelig sånn ut på svarene HI har fått i denne tråden! Mvh markedsøkonom som også har lurt på å søke på stilling hos NAV...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #33 Skrevet 30. januar 2009 Det står ikke noe om det i annonsen. Kun primær saksbehandling. HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #34 Skrevet 30. januar 2009 Aldeles ikke. Kontorfag er en flott utdannelse for mange arbeidsoppgaver. Som alle andre utdanninger har den sine begrensninger, men er nokså anvendelig til mye. Siden den er en videregående utdanning stiller den nødvendigvis ikke like høye krav som høyere utdanning. Den er en fullverdig yrkesutdanning på lik linje med frisør, elektriker osv, alle yrker vi er godt tjent med å ha i samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #35 Skrevet 30. januar 2009 Da synes jeg du skal søke. Med bred erfaring fra saksbehandling kan du jo ha en sjanse. Det er hvertfall dumt ikke å søke fordi du tror du ikke kan få jobben.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #36 Skrevet 30. januar 2009 Takk, anonym 22.46 Jeg har tross alt brukt 4 år på å få utdanningen min innen kontor, og gikk ut med fagbrev "bestått meget godt". Så jeg føler egentlig at jeg blir litt "sett ned på" av dere med "høyere" utdanning. HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #37 Skrevet 30. januar 2009 Nei, det har jeg heller aldri sagt, jeg skal selvfølgelig søke:) HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #38 Skrevet 30. januar 2009 Hmmm. Kan jeg ha formulert meg litt klossete? I allefall har jeg ikke ment at det er noe feil med utdannelsen din. Vi trenger alle slags utdannede folk! Jeg har ikke ment noe galt med det jeg har skrevet hvertfall. Mener bare at du må ikke la deg stoppe av at det stilles krav til høyere utdanning. Arbeidserfaring teller mye i en slik sammenheng og din utdannelse er kjempebra innenfor feltet. Om det er deg de leter etter gjenstår å se..:-) *håper for deg* tidligere nav-jur....osv
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #39 Skrevet 30. januar 2009 skader ikke å søke, men du har vel ikke treårig høyskoleutdannelse du??? kan ikke sende deg på "kurs" i tre år betalt av jobben vet du...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #40 Skrevet 30. januar 2009 INGEN, bare en fordel hvis du forstår og snakker (litt) norsk..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #41 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har en bachelor innen helse- og sosialfag og har arbeidet i mange år med mennesker (ikke innen saksbehandling). Jeg har søkt kanskje 100 ganger i nav, og har til dags dato ikke kommet til intervju en gang. Jeg bor i en stor by, og søknadsmengden er ofte mellom 200 og 400. Tror ikke du kommer langt med videregående. Dessuten, å arbeide i nav er svært populært, og mange søker seg til de mindre stedene, så du må nok belage deg på en stor søknadsmasse. Å ha en bachelor har blitt et minimumskrav i nav, og det er mange som har mastergrad og er utdannet rådgiver/ veileder. Husk det er mye du skal kunne om mennesker i ulike situasjoner, og du må kunne takle å høre om mange problemer. Du må kunne ulike tilnærmingsmåter. Trusler og vold forekommer. Det sier seg selv at du må ha en høyere utdanning enn blåruss.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #42 Skrevet 31. januar 2009 Venninna mi har can mag, med juss førsteavd.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #43 Skrevet 31. januar 2009 Kjenner to som jobber i NAV. Ene er utdannet sosionom, andre er utdannet allmenlærer (faktisk..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå