BergensMamma18 Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Byttet bleie på gutten min på 7 måneder nettopp og oppdaget litt slimete blod i avføringen..Ikke mye, men nok til at jeg kunne se det.. det var ikke helt rødt, det var mer lyserosa..Noen som vet hva det kan være? burde jeg kontakte legen? Han virker helt fin i formen:-)
MissKitty Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Jeg opplevde akkurat det samme på min lille for et par dager siden. Han er bare en uke gammel, så vi ble sendt til nyfødtintensiven for sjekk. Jeg ville kontakte lege var jeg deg. Blod i avføring er jo ikke normalt, så det skal man ta på alvor. Men det behøver ikke være noe farlig.
2 fine små Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Bekjent som er lege sier at det kan ofte være laktose (altså melke-) intoleranse eller - allergi. Det er verdt et besøk til legen ja, om ikke annet så for å avkrefte. Lykke til!
3småtroll♥ Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Jeg hadde også fått dette skjekket! Datteren min ble det tatt avføringsprøver av da hun var liten for å se etter spor av blod da de utredet henne for cøliaki. Så det kan som Feminamamma sier være et tegn på div allergier, intoleranse, cøliaki... Ikke for å skremme deg, for det kan jo være tilfeldig også. kan jo hende han har hatt et sår/liten rift i tarmen som gjorde at det kom med litt blod. men jeg hadde nok fått det skjekket i alle tilfeller;) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå