Gå til innhold

Ikke kjent liv idag:(

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk ikke kjent liv siden i går kveld nå:( er i uke 22/23.

Kjenner jeg blir litt bekymret siden jeg pleier å kjenne liv i løpet av dagen.

Når er det man skal kjenne liv abselutt hver dag?

Er litt usikker på hvor lenge jeg bør vente med å ringe jm på sykehuset...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139551862-ikke-kjent-liv-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si.. kanskje prøve og legge deg ned rolig på sofaen, prøve og få litt kontakt. jeg merker det hvertfall veldig godt når jeg legger meg ned og er i ro.. men hvis du ikke kjenner noe på noen dager ville jeg ringt å fått sjekka det..

men antageligvis ingen fare :)) alt er nok bra

leste at hvis du ikke kjenner liv når du pleier, og det har gått mange timer fra sist, så skal du ringe sykehuset og prate med jordmor. og hvis du vil ha en ul- sjekk, så skal du få det.. det fikk jeg da jeg var litt redd for at det var noe galt..

er de sure og mener alt er fint, så si at du SKAL ha en ul så fort de har ledig time. jeg maste og ble sint da de ikke tok meg på alvor. så stå på krava dine!! er sikkert ikke noe galt hos deg, men for din egen skyld er det jo greit å ta en test, så du blir beroliget :)

lykke till!!!!

Takk for svar. Etter et par timer på sofaen med litt snop så kjente jeg to små svake spark. Tydligvis en som er veldig trøtt og sover mye idag.

Får håpe han ikke skal skremme mammaen sin så mye imorgen og at det blir litt mer vanlig liv der da.

I boka som jeg fikk fra legen ved første kontroll så står det at frem til uke 24 så kan det gå dager uten noe særlig liv, men det kan være lurt å legge seg ned å slappe av på kvelden og prøve å få kontakt når man nærmer seg uke 24. Etter uke 24 burde man "dulte" litt til magen for å få babyen til å sparke hvis man ikke har kjent noe hele dagen. Det stod også at det gikk ann å masere magen hvis babyen sparket veldig mye for å roe den ned.

Vår baby danser samba i magen både morgen og kveld for tiden. Han blir ekstra ivrig hvis vi spiller musikk eller synger for han. Og hvis han er veldig aktiv så kan vi prate til han med rolig stemme eller lese for han, så roer han seg fort

Annonse

Jeg var hos jordmora her om dagen, og da pratet vi litt om spark. Jeg hadde ikje kjent noe et par dager tidligere den uken. Da hun sjekket hjertelyden registrerte hun flere "sparkelyder" som jeg ikke kjente. De gikk innover mot ryggen. Det kan være stille i "unormalt mange timer" før det sparkes løs igjen. De snur og vender på seg ganske mye der inne :)

Daglige spark burde kjennes fra uke 24, fra uke 28 er de regelmessige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...