Gå til innhold

Hvor mange ber dere til barnedåp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må vel folk få bestemme selv. Ærlig talt.

Velger å døpe. Så kan barnest selv velge å melde seg ut av statkirken.

Mye lettere det, enn at han må gå til dåp i "voksenalder"

Vi blir rundt 21 stk. Men verken jeg eller barnefar har stor familie. Inviterer da hele slekta.

Vi velger å ikke invitere venner.

Lykke til!

Jeg synes det er kjempehyggelig å gå i dåp. Det er en fin mulighet for at familien får feire barnet som har kommet. Har vært i mange barnedåper gjennom livet, men min egen nevø og niese er ikke døpt. Det er selvfølgelig svoger og svigerinnes eget valg og synes for så vidt ikke det er noe rart i det. Men ettersom vi ikke har mye kontakt så ville dåpen vært en fin mulighet for at alle ble samlet rundt den lille som var født.

Vi kommer selv bare til å ha vår nærmeste familie. Men vi har en del søsken begge to, så blir nok 20 gjester hvis alle kan komme. Vi velger å ikke ha noen venner der. Men var i dåpen til venners datter forrige helg og det var kjempehyggelig det. Stor dåp med 40 stk. Og de valgte visst å gjøre det sånn fordi de ikke har hatt anledning tidligere til å møte hverandres familier.

Barnedåp er en flott måte å feire barnet på ! vi har vært ca 35 stk i våre dåper, da vi har valgt å invitere alle i nærmeste slekta, søskenbarn og tanter og onkler.. Fine minner, som barnet også kan delta i når det blir eldre gjennom video og bilder!

Annonse

Vi skal bare ha besteforeldrene, oldeforeldrene, onkler, tanter og faddere til jenta vår. Blir rundt 20 stk. Vi har ikke så god råd så da ber vi bare de som har noe med barnet å gjøre. Ber ikke kjærestene til onkler eller tanter heller (eller det er et unntak, og det er hvis de har vært sammen lenge sånn som bror min og dama) Og venner av oss skjønner at vi ikke ber de pga vi ikke har råd. Og de syns det er helt greit:)

vi blir nesten 60 stk med venner og familie da har vi tatt med alle våre tanter og onkler med dems barn synes det er super kos og møte familien vi nesten aldrig ser. men får nok av komentarer på at det er mange, men vi velger og gjøre det sånn ihvertfall så kan de si hva de vil.

• 1 år senere...

Vi blir ca 45 stk... og da er det kun nærmeste familie + faddere...og 3 vennepar som vi anser som "familie".. 2 av disse er faddere :)

Men slik blir det når foreldrene er skilt og man har stesøsken... Jeg har 5 stesøsken (ingen av disse har barn), 2 steforeldre og samboer 2 halvsøsken, og disse har barn igjen.. Siden familiene våre ikke har møtt hverandre så ofte, så synes vi også at dette blir en fin måte å introdusere dem for hverandre på, både store og små :) Vi går nok for koldtbord og leid lokale, men står for kakene selv :) Siden dette blir første og siste barn for vår del, så får det heller koste litt :) Dåpsbarnet får ett fond med verdi på 5000 kr i dåpsgave :)

• 1 måned senere...

Vi ber barnets besteforeldre, samt min samboers søsken med familier. Selv har jeg ikke søsken, så har bestemt at min kusine med familie skal få komme, samt fetteren min som jeg alltid har hatt god kontakt med, disse to blir nok også faddere, ei vennine av meg som skal hjelpe til med pynt, matlaging, baking, opprydding og you name it kommer, hun skal også være fadder, også to av mine samboers kompiser som skal være faddere kommer. Med barn og voksne blir vi 25, leier lokale og lager gryterett med salat og loff til, samt baker to kaker selv og lar samboeren til kusina mi bake en.

vi ba 24 og blir 21. vi har bedt besteforeldre, tanter og onkler (til johanne) pluss min mann sin og mine tanter og onkler fettere og kusiner (men nå skal det sies at ingen av oss har så stor familie). I tillegg ber vi en venn/venninne hver som skal være faddere. Det ble tilsammen 26 med oss inkludert. Jeg syns ikke det gjør noe om dere er flere. Må kanskje bare tilpasse hvordan dere velger å arrangere. Vi har det hjemme hos oss selv og serverer snitter og så en slags kakebuffet og kaffe. forsyn-deg-selv-opplegg hehe.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...