Gå til innhold

noen fler med forkjøla spedbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 7 uker, om er litt småforkjøla.. noen gode råd? utenom disse 'vanlige'? fra egne erfaringer kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkena er forkjølt. Er knapt 3 mnd. Drypper mm i nesen hennes.

Skrevet

- Legg bøker el. lign i hodeenden på senga (ev. en sammenrullet håndduk under bagen i hodeenden) å ligge med hodet høyest kan løse opp i nesen så det blir lettere å puste.

- Drypp nesen med morsmelk eller saltvannsdråper.

- Kjøp nesesuger og trekk gørra ut. Husk å holde for det neseboret du ikke suger ut av med en finger, ellers kommer det ikke noe særlig ut.

- Ikke gi hostestillende. Hostin er en refleks spedbarnet har for å få opp slim. Tar du bort hosten vil det kunne få problemer med få opp slim fra halsen.

- Så lenge de spiser godt og er våkne og aktive innimellom er alt "under kontroll". Dersom de blir slappe, bare sover og/eller slutter å spise bør man kontakte lege/legevakt.

Det var det jeg kunne komme på i farta ... går sikkert under "vanlige råd" men da kan det kanskje være nyttig for noen andre ;-)

Skrevet

signere Tingeling sine tips

har en gutt på 7 uker som har hatt feber og slim og snørr nå.

-jeg har gitt flytende Pinex med doseringssprøyte da han har hatt mye feber.

-synes saltvann funker best. mm må jeg stadig vekk suge ut i klumper da han gulper gjennom nesa....

- om han har feber,så gjelder det å ha det kjølig på soverommet og ellers, ikke mye klær

skikkelig kjedelig når de så små blir syke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...