Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg i grunnen ikke klage, jeg får forskuttert lønn fra arbeidsgiver, så jeg lider ikke noen nød. Men nå er sønnen min snart fire måneder gammel, og jeg har enda ikke fått svar på permisjonssøknaden min. Søknaden ble sendt inn i slutten av august!! Jeg var innom NAV i dag, bare for å høre om det var noe galt med søknaden, noen papirer som manglet e.l. Neida, fikk jeg høre - det var bare det at behandlingstiden var "kjempelang". Og hun ville ikke ringe for å mase, for da "ble de så sure".

Hva gir dere meg? Nå skal det sies at dama på NAV var veldig hyggelig hun, ikke noe galt med henne. Det er jo ikke HUN som ikke gjør jobben sin. I brevet jeg fikk fra NAV... jeg tror det var i begynnelsen av september... sto det at det var tre måneders behandlingstid fra fødsel. Eh nei... Tydeligvis ikke!

Noen andre som også skulle hatt svar på søknaden for lenge siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. VI leverte søknaden om permisjon, det er far som skal ha permisjon, i slutten av november og jeg hadde termin nå 25.januar og vi fikk beskjed over tlf at den var i orden den, bf går ut i permisjon fra neste tirsdag..

Så hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt til nav og bedt om å få snakke med noen på forvaltning som har med permisjons søknader å gjøre og snakk med de der.... Kan hjelpe å masse litt...

Skrevet

De brukte over 4 mnd her på å svare både på søknad på svangerskapspenger og på fødselspenger.

Men har du fått forvaltningsmelding da? Det har du krav på hvis søknad ikke kan behandles innen 4 uker. Der skal det stå at søknaden er mottatt og hvilken dato den skal være behandlet til. Jeg ringte å krevde forvaltningsmelding når jeg ikke hadde fått svar etter 2 mnd, og den sendte de på null komma niks. Der stod det en dato, og søknaden ble innvilget rundt den datoen. De bryter loven hvis de ikke sender forvaltningsmelding. Jeg har selv jobbet som saksbehandler (ikke i NAV).

Skrevet

Jeg fikk et brev kort tid etter at jeg sendte inn søknaden - i begynnelsen av september. Vet ikke om det var forvaltningsmeldingen? Der sto det at søknaden senest skulle behandles innen tre måneder etter fødsel, tror jeg... Men tre måneder har kommet og gått, der var derfor jeg dro til NAV i dag for å spørre...

Stakkars dem som ikke får penger fra arbeidsgiver, sier jeg bare. For et håpløst tungrodd system! Søknaden min er veldig rett frem å behandle, begge foreldrene er fast ansatt i staten... *sukk* Jeg jobber også i staten med forvaltning, og vi svarer faktisk RASKT på søknader!

Skrevet

Jeg sendte søknaden min 17.juli 2008, permisjonen begynte 7.september. Jenta mi ble født 12.september, og jeg fikk brev i posten i dag ( etter å ha ringt og mast 4 ganger). Heldigvis får jeg også penger fra arb.giver...

Skrevet

Permisjonen min begynte 3. oktober, så i forhold til deg har jeg enda litt å gå på. ;)

Skrevet

NAV Halden,ringte faktisk idag,gutten min er 5 måneder fortsatt ikke fått barnetrygd.Svaret jeg fikk for 3gang,var at de jobber med saken,herregud så trege........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...