lilleta Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Lurer på hvorfor vi tester rd 12 på riksen. Det ser jo ut som om de fleste her inne tester rd 14.
Tellefanten Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 De fleste som tester dag 12 tar blodprøve. Ikke alle klinikkene gjør dette ogda testes det rd 14. Har du fått beskjed om å ta hjemme test rd12?
MK73 Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 ...og da jeg tok blodprøve var det på rd 14. Så det er variasjoner, sånn er det bare :-) Det styrende prinsippet er vel at i det i aller er mulig å få et riktig svar ved å teste på rd14 med hjemmetest. Med blodprøve kan HCG oppdages tidligere, så da tester noen på rd12.
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 1. februar 2009 #4 Skrevet 1. februar 2009 Jeg holder til i Tromsø og hadde innsetting 30. Januar, det vil vell si at jeg er på rugedag 2 eller 3 nå??? Jeg skal visst ikke ta blodprøven før den 18. Februar! Hvorfor må det gå sååå lang tid før jeg får ta blodprøven?!
MK73 Skrevet 1. februar 2009 #5 Skrevet 1. februar 2009 Ja, da er du på rd2 nå. Ja, det er sånt sett lenge til 18., jeg skjønner at det er utrolig lenge for deg nå. Det er nå engang sånn at de forskjellige klinikkene har forskjellige rutiner for dette. På Ullevål tar man ikke blodprøve i det hele tatt. Det er jo ingen som kan stoppe deg fra å ta en hjemmetest før det. Jeg vil bare anbefale deg å ikke ta den for tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå