lightblue Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Hei! Hvordan går det, har du testet enda? Det går bra med meg, og jeg er fryktelig spent!! Tror jeg klarer å vente til søndag i alle fall Jeg har også hatt murringer, det startet på rugedag 5, og så har det kommet og gått litt. Nå er jeg mest bekymret da jeg ikke kjenner noe... Formen er ikke så verst, men har vært veldig forkjølet helt siden jeg satte inn egget. I tilegg har det vært et fryktelig rotte-race på jobben de siste dagene, har jobbet 12 timers dager den siste uken. -Så jeg føler at forholdene ikke har vært optimale for ruging... Så jeg er litt bekymret. Hvis dette ikke går, skal jeg igang med nytt ferskforsøk, siden jeg bare har ett egg i fryseren og fyller 39 om kort tid. Hva med deg? Har du flere egg i fryseren? Hvor mange forsøk har du hatt tidligere? Klem
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Hei ! Nei, jeg har ikke testet, men vurderer å gjøre det på søndag. Litt kjedelig å teste negativt, og dra rett på jobb på mandag!! Selv om jeg håper...., men har blitt skuffet før så. Det blir nok på søndag ja!! :-) Jeg kjenner heller ikke noe, og er bekymra for det. Tidligere hadde jeg murringer, og var da selvfølgelig bekymra for det også!! :-) jeg har heller ikke tatt det spesielt med ro, da det har vært hektisk på jobb, og flere møter. Men jeg har under tidligere forsøk tatt det HELT ROLIG (med sykmelding), og det hjalp heller ikke. Begynner å skjønne at blir det, så blir det uansett. Tror ikke det har så mye å si hva du gjør og ikke gjør. Er det liv laga, så er det det!! (tror jeg..) Har 4 ferskforsøk bak meg, og er dritt lei!!!! Skjønner ikke hvorfor det ikke blir!!!!! Har et nydelig barn på 5 år!!! Hjemmelaga ;-) Er selv 35 år, og ønsker så inderlig at det skal klaffe en gang til!!! Vet vi er VELDIG heldige som har et barn, og er utrolig takknemlige for det!! Har tenkt mye på om vi møttes på innsettinga, og tror kanskje vi gjorde det. Satt du med ryggen mot veggen og hadde en flaske vann, og noen bæreposer med deg?? Eller satt du og mannen overfor hverandre?? Vill gjetting!! :-) Hadde vært morsomt å vist hvem du er. Iallefall koselig å prate her inne, da de fleste rundt oss er uvitende om dette. Vi er jo ganske like i alder også:-) Er du fra Trøndelag?
lightblue Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2009 Hei igjen! Jeg har også et barn, han er 3 år og hjemmelaget Føler meg også veldig, veldig heldig som har et barn fra før, spesielt når jeg ser hvor vanskelig det er å få et til... Det er en stor sorg å tenke på at han kanskje ikke får søsken. Vi har "bare" prøvd i to år, men det er veldig lenge når man ønsker seg noe veldig sterkt. Jeg har ikke vært så lenge i "prøverørs-bransjen", jeg hadde mitt første forsøk i april i fjor, noe som endte i SA uke 6. Jeg er såkalt uforklarlig infertil, og man ville ta en hysteroskopi på meg før jeg fikk bruke av fryseeggene mine. Hadde et avbrutt fryseforsøk i oktober pga tynne slimhinner. Så tiden har gått, og det veldig saaakte! Tiden løper liksom fra meg, siden jeg nærmer 39. Stemmer at jeg satt med ryggen mot veggen, og hadde med meg sekk og mye annet rart Jeg kommer fra Hedmark, så jeg hadde overnattet i Trondheim. Du kom som nummer 2, gjorde du ikke? Merkelig at vi skulle møtes her inne da Når jeg sitter der oppe har jeg lyst til å smile og hilse til de andre som kommer, for vi er jo på en måte i samme båt, men årsaken til at man er der er liksom så privat... Synes forresten det er utrolig lite privat der, ikke gardiner en gang... Er du fra Tøndelag? Er du fornøyd med behandlingsopplegget på St. Olavs forresten?
lightblue Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2009 Dette innlegget ble ikke oppdatert, så jeg prøver å lagre igjen
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Hei igjen! Tror vi har det på samme måten. Jeg blir helt syk av å tenke på at barnet vårt kanskje må vokse opp uten søsken!!! Jeg føler også at tiden "løper" veldig fort, og stresser veldig med dette!! Vi vet jo at det er mulig å bli gravid, men det tar så VELDIG lang tid!!!!! Jeg har også hatt to MA'er, i uke 8 og 11. Føler at alle rundt meg blir gravide akkurat når de selv ønsker det, og synes det er tøft med alle spørsmålene om søsken! Dere må jo snart til igjen nå!!! Jo takk, vi har prøvd i flere år!!!!!Enkelte har sluttet å spørre da, de skjønner vel hvor landet ligger... Uff, nå ble det mye klaging! :-) Vi satt og ventet da dere kom inn(hvis du er den jeg tror) Eller var du der alene, uten mannen? Har det ikke helt klart for meg hvem du er enda. Var det bare du som satt der da vi kom??? I såfall vet jeg hvem du er!! :-) Ryggen mot glassveggen ja? Vi satt lengst mot skranken/inngangen. Jeg har også lyst til å prate og hilse på andre som er der. Har vel egentlig behov for å snakke med noen som vet hva dette dreier seg om!!! :-) Jeg er forresten fra Trøndelag ja.
Søskenhåp adopterer Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Hei dere og lightblue jeg følger med deg! Jeg er jo ganske i samme båt som dere - har et barn fra før laga med ICSI metoden - han er snart 3 år og ble til på tredje forsøket. Nå har vi hatt 4 innsett på søsken og det har tatt 1 1/2 år, og lenger tid skal det ta for blodprøva var som testen negativ. Har også mista 2 ganger. Venter nå bare på mens. Har jo 6 egg igjen på frys så de blir brukt opp før vi har vårt siste ferskforsøk igjen. Begynner å bli litt motløs, ikke minst utålmodig. Og er ikke ung lenger jeg heller, er 37. Ja det er veldig synd om de skal ende opp som enebarn de vi har hjemme, vokste opp som enebarn selv og nå i voksen alder har jeg savnet veldig søsken. Har en halvsøster men det er 10 år mellom oss og vi har vokst opp hver vår plass. Nei det er tungt til tider, men vi får bare stå løpet ut. Ønsker dere all mulig lykke til med testing.
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Hei Håper på søsken til Edvart! Vi er nok i samme båt ja, og enkelt skal det ikke være!!! Men, det er ALLTID FOR TIDLIG Å GI OPP!!!!!! Ønsker deg en masse lykke til!!! Klem :-)
lightblue Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2009 Hei Nytt år, nye muligheter Stemmer at jeg kom alene og var den første som satt der Jeg hadde time 12.30 og var der 5 minutter før, tenker jeg. Jeg trodde også at du var den som kom etter meg, sammen med mannen din. Du hadde med deg vann du også, ikke sant? Og så mener jeg at du har mørkt, kort hår. Tror dere også var på apoteket samtidig med meg etterpå. Ja det er ikke lett med alle spørsmålene rundt søsken, det er svært få vi har fortalt dette til, bare min mor og svigermor. Jeg orker egentlig ikke å snakke om det, for det er så sårt at jeg begynner å grine hver gang. Folk flest burde egentlig ha såpass velutviklede antenner at de ikke spurte om denslags. Jeg tror ikke noen velger å få bare ett (eller ingen) barn, i de fleste tilfeller er det nok andre ting som spiller inn som gjør at man ikke kan få flere. Mener du sa du hadde vært gjennom 4 forsøk, har du hatt alle på St.Olavs? Vil det si at de tar imot for behandling selv om man bruker opp de tre forsøkene som dekkes av det offentlige? Vel-vel, i morgen er den store dagen! Jeg tester nok da, og det gjør vel du også? Skal krysse fingrer og tær for oss i natt jeg!! Håper det går bra, masse lykke til!! Klem,
lightblue Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2009 Takk skal du ha, mamman til Edvart Veldig leit å høre at blodprøven var negativ. Jeg tenker at du er veldig heldig som får ut så mange egg om gangen, og har så mange egg på frys, da lykkes du nok snart, tenker jeg Håper det går troll i ord, jeg vet hvor leit det er at ens ene barn ikke får søsken. Synes du fortsatt er ung jeg, du er jo bare 37! Tenk, du har egg for minst 3 innsett igjen (hvis de setter inn to om gangen?) Masse lykke til du også, jeg krysser fingrene for deg Klem,
lightblue Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2009 Nytt år, nye muligheter: Litt pussig spørsmål kanskje, men hadde du keisersnitt da du fødte sist?
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 Hei! Ja, har mørkt kort hår ja. Er litt redd for å bli kjent igjen her inne, men det er vel mange fra Trondheim med mørkt kort hår! :-) Litt rart spørsmål ja, hvordan det????? Det blir nok test i morgen ja, klarer ikke vente!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gruer meg!!! Men, dette rår vi ikke noe med, så det er nok bare å kaste seg uti det. Igjen... Lykke til! Krysser det som krysses kan, for oss begge!! :-)
lightblue Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2009 Nytt år, nye muligheter: Grunnen til at jeg spurte om det med keisersnittet var at jeg kom over en artikkel på nettet for en stund siden, som fortalte at 1/3 av kvinner som ble forløst med keisersnitt fikk problemer med å få barn etterpå... Jeg hadde keisersnitt når jeg fødte første gang. Jeg har testet, og det gikk ikke bra Ettersom det er dag 13 i dag skal jeg ta en test til i morgen, men føler meg rimelig sikker på at løpet er kjørt... Håper det gikk bra med deg!!
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Hei igjen! Jeg hadde også keisersnitt..., og har som deg testet negativt.-( Akkurat nå er jeg sliten og lei, og har egentlig mistet troen på at dette kommer til å fungere i det hele tatt! Tar en test i morgen, men det tror jeg det er liten vits i. Men, men... Er du på nett nå??
lightblue Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2009 Hei "Nytt år..." Det var veldig leit å høre, jeg håpet at det skulle gå bra for deg. Jeg har også vært skikkelig deppa i dag... Nå er det på'n igjen med sprøyter for min del, skal forsøke å ta ut noen flere egg i vår. Har ikke den helt store gnisten akkurat nå, men.. Pussig det der med keisersnitt... mulig det har en sammenheng, jeg vet ikke. Har du slitt med tynne slimhinner også? For min del er det det eneste man har funnet ut som kan være årsaken til at vi sliter. Nei ikke lett dette. Min samboer sa at det beste vi kan gjøre er å legge det bak oss, og se fremover, vi får jo ikke gjort noe med det likevel. Men vi MÅ ikke miste gnisten!! Det er lov å deppe litt nå, men så må vi klatre opp igjen og ha tro på at vi skal lykkes!!! Vi har jo klart det tidligere Klem fra meg, som tror jeg vet hvordan du har det nå...
Søskenhåp adopterer Skrevet 2. februar 2009 #15 Skrevet 2. februar 2009 Åååå det var synd. Logga meg på her i dag for å se åssen det har gått for dere. Vært litt nede etter testinga jeg også - men vi får bite tenna sammen og stå løpet ut. Vi har jo ikke noe annet valg - så vi får bare gjøre det beste ut av det. Jeg hadde ikke keisersnitt, aldri hørt om dette før jeg. Det jeg visste er at man kan max få 3 keisersnitt for da tåler ikke livmorveggen mer. Har ei venninne som nettopp fikk en gutt via keisersnitt og hun fortalte meg det. Jeg er så urolig nå for har ennå ikke fått mens, er 1 uke over i dag og slutta jo med crinone onsdag. Ikke trodde jeg heller at crinone utsatte mens - har ikke gjort det på meg før. Så om jeg ikke får blødning snart tar jeg en ny grav.test, men det er vel ikke mulig at blodprøva kan ta så feil? Det værste er at jeg føler meg gravid, så om ikke annet så er det kroppen min som er litt ute å kjøre, noe som også er veldig rart siden dette var innsett i naturlig syklus uten medisiner i forkant. Greier liksom ikke å slå meg til ro før den blødninga kommer! Jeg skal i alle fall også sette inn de andre egga jeg har igjen i naturlig syklus sa de og det er veldig deilig å slippe spray/sprøyter på en stund. Ønsker dere lykke til videre ser ut som vi kommer til å følges en stund her inne....
lightblue Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 2. februar 2009 Hei mamma'n til Edvart, Skjønner at du er litt urolig, men det er nok Crinonen som spiller inn her vil jeg tro. De ulike medisinene virker jo ulikt, men jeg brukte Progynova i oktober for å få tykke nok slimhinner til fryseforsøk. Dette forsøket ble da avblåst pga for tynne slimhinner, men jeg hadde da 40 dagers syklus og skjønte ingenting. Det gikk 14 dager fra jeg sluttet med medisinene til mensen kom. Tror sykepleierne på St.olavs ble rimelig lei meg fordi jeg ringte og maste om det noen ganger Ser ut som at vi kommer til å følges en stund fremover ja, koselig det, selv om årsaken til at vi er her inne er litt trist... Men det ordner seg for snille jenter, sies det, og vi har jo fått det til en gang før!!! Klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå