Gå til innhold

Plutselig blir det bare tull med maten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min får flaske, og plutselig blir hvert måltid bare tull.. Han kaver og makker i fanget, og syns ikke det er stas med flaske i det hele tatt. Får roet han med smokken, men så snart flaska kommer igjen, blir det bare tull. Prøver å gi han mat når han sitter i vippestolen eller på et teppe på gulvet, og da går det litt bedre, men han prater og tuller med flaska i munnen, og det blir bare rot. Og får i man mye mindre enn før.

Han er ellers blid og førnøyd, så han lider no ingen nød, men lurer på hva som gjør at det blir slik... Og om noen andre har lignende erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Akkurat sånn har vi hatt det noen uker nå. Snuppa er snart 5 mnd, hvor gammel er din? Her leker vi inn maten, og hun tar ikke mer enn at hun blir akkurat mett tror jeg - kanskje 80-90 ml, så må vi leke inn 20 til, men det er fortsatt mindre enn det hun tok før.

Tror hun er så dritt lei den flaska. Vi har så vidt begynnt med grøt, så jeg gir henne noen skjeer innimellom for at hun skal bli tørst liksom. Det funker, men kan jo bare gjøre det slik til ett måltid om dagen enda syns jeg. Hun lå fint på kurven sin for en uke siden, og vi skal veie igjen om en uke, men hun har gått ned iflg vår badevekt (ikke sikkert denne er til å stole på da)

Alle sier det bare er en "fase", men mat må hun jo ha og 50 ml til et måltid er ikke nok, nei...

Skrevet

Signerer denne!! Snupsi er nå 3,5 mnd og har holdt på sånn i et par-tre uker allerede...Hun tidvis HATER flaska kan d virke som, og setter ofte i de høyeste sinna-vræl hvis jeg prøver å få i henne litt mer..Tingen er nemlig den at hun kan fint drikke typisk 50-60 ml mens hun ligger så søtt på armen min, men så er d brått stopp, hun kniper igjen og hyyler i sinne hvis jeg prøver å lirke inn litt til..Løsningen her er å sette henne over i vippestolen, for da får hun kikke seg litt mer rundt og virre m hodet, og da ser d ut til at hun trives bedre og kan derfor få lurt i henne kanskje 20-60 ml ekstra, alt ettersom...Dette krever den største tålmodighet, for helt i starten i vippestolen kan hun ofte tulle veldig mye m flaska, vri seg unna, bable osv..., men jeg har funnet ut at hvis jeg ikke gir meg så fort, men sitter der en god stund og stapper inn tuten m jevne mellomrom, roer hun seg ofte litt mer ned etterhvert/ glemmer seg litt, og plutselig kan hun glugge nedpå endel ml mens hun stirrer ut i lufta/ tenker på noe annet kan d se ut som...:)

En annen ting som funker iblant er "stellebord-milliliterne", dvs jeg legger henne på stellebordet, setter på vannkrana/ tøyser litt m henne, og så kan hun (etter litt biting på tuten/ virring m huet) plutselig drikke noen slurker til...Hva gjør man vel ikke for å få i litt mat i sine søte små..;)?

Hun drikker også endel mindre nå totalt per døgn enn hva hun gjorde tidligere, men er absolutt blid og fornøyd, og har våte bleier (selv om de ikke akkurat er veldig våte da, men endel tiss er d jo, så da er d vel greit..?).

Hvorfor d er sånn, aner jeg ikke, og d ergrer meg no voldsomt... Ganske så frustrerende d hele!!

Skrevet

Han er snart 3 mnd. Spørs om han er lei flaska, ja... Har prøvd å bytte mme merke, uten at det ga noe resultat. Håper han finner ut at flaska ikke er så værst likevel snart.. Og så lenge de smiler og er fornøyde ellers, og ikke er slappe, så kan det jo ikke være så alvorlig :o) Det går sikker over etterhvert, men vi mødre må jo bekymre oss, vet du :o)

Skrevet

.. hehe.. nå må jeg le... som å lese om meg selv :o) Sånn styrer jeg også på :o) Har ofte tenkt at det er godt jeg ikke blir filma mens jeg styrer på... Er nok litt av et syn... Enmamma som lokker og lurer, og en liten tass med flaska i munnen mens han babler så melkespruten står... hihi...

Skrevet

Ja, kan tenke meg at d ser ganske så festlig ut, og føler meg smått dum til tider der jeg står m baken i været og synger og tøyser for å lure inn litt ekstra i flisa mi, som sitter så strålende fornøyd (etter kanskje 50 ml) og gurgler m melka i halsen og synger ut i de merkeligste toneleier, sååå totalt uinteressert i mer mat at de fleste andre nok hadde kastet inn håndkleet for lenge siden... (mens jeg, hønemor som jeg er, holder på m en tålmodighet jeg aldri har hatt tidligere, rare greier d der altså..Er vel d som kalles morsinstinkt kanskje..?;)

Skrevet

Sånn har vi det også. Jegg fullammer min gutt på 4 mnd, og de siste dagene har han spist mindre enn normalt. Hoier, babler og skriker midt i måltidet, nekter å ta den ene puppen osv.... Men virker fornøyd, så antar alt er ok :-)

Skrevet

Fullamming her og. Småen på 4mnd likar godt måltida, for då kan han tøyse som berre det *sukk* Kan han ikkje tøyse før og etter i staden?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...