Gå til innhold

Bruker dere prevensjon i måneden dere starter med nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal igang med vårt første forsøk.Vet ikke når jeg får starte på nesespray, men forhåpentligvis blir det i slutten av februar. Går dere på prevensjon når dere sprayer? Hva om jeg blir naturlig gravid akkurat denne måneden og ikke vet det før jeg starter på sprayen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det gjør ikke jeg. I mine papirer står det at jeg skal ta en graviditets test før jeg begynner på sprøytene. Har lest om flere som har blitt gravid på spray her inne gjennom årene og det har gått helt fint. Ingenting hadde vært bedre syns du ikke.

Skrevet

Lenge siden jeg har vært aktiv her inne, men måtte bare svare på dette. I sprinkelsenga på rommet mitt ligger en liten gutt på 6 måneder og sover. Han ble laget etter at jeg startet på nesespray i vårt 2. icsi-forsøk. Så man skal aldri si aldri. :o)

Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk for svar! Vi skal fortsette å prøve naturlig helt frem. Man vet jo aldri! Hadde vært så fint å greie det selv.....

Skrevet

Jeg spurte legen på riksen om dette. Han sa da bare at man ikke bør være gravid når man begynner på sprayen. Spurte igjen, om vi dermed ikke burde prøve siste syklus før spray, og da gjentok han bare at man ikke bør være gravid... Jeg tolket det litt som at han som lege ikke kan si at man skal kjøre på, men at han egentlig mente det ikke var så farlig om vi gjorde det. Da regner jeg med at han hadde vært tydelig og sagt at vi ikke burde..

Det ble aldri noen problemstilling for oss pga div. omstendigheter, men tror nok vi hadde prøvd...

Jeg svarte akkurat på det innlegget ditt om lang ventetid, og lot være å skrive det med at jeg følte at ventetiden gikk fortere fordi vi stadig hadde et lite håp om å få det til på egen hånd. Når ventetiden ble lang, tenkte jeg i steden at da får vi en mulighet til til å prøve å få det til selv :-) Men, siden jeg ikke visste hvordan ståa var med dere så lot jeg være å skrive det. Er jo ikke alle som har noen reell mulighet til å bli gravid uten hjelp..

Hva er det som er "feilen" hos dere? Her er det lav sædkvalitet og mulig PCO (tror jeg det var...)..

Skrevet

De har ikke funnet noe konkret feil hos verken meg eller mannen min. Vi har allerede et barn sammen som er 7 år og vi har også hatt en SA. Vi har ikke brukt prevensjon på 7 år så derfor skal vi nå forsøke IVF. Føler at tiden begynner å renne ut ettersom jeg allerede er 36 år så jeg vil jo gjerne komme igang. Vet at vi er kjempeheldig som allerede har et barn, men vi ønsker oss veldig søsken.

Har alltid hatt veldig uregelmessige sykluser, men disse har stabilisert seg de siste par år. Når jeg har gått på Pergo har de blitt kjempelange på +40 dager så jeg er spent på hvordan jeg vil reagere på IVF medisin.

Vi skal stå på som bare de de siste to syklusene før vi starter på IVF. Nå skal det kjøpes sexy undertøy og trimmes. Tror mannen min kommer til å bli kjempefornøyd.....:-D Føles som om dette er var siste sjanse til å få det til naturlig.

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...