mastermind Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Hun har alltid vært er utrolig blid jente, men siste par dagene har hun spist halve porsjoner til hvert måltid og skreket mer enn ellers. Spesielt natta. Skriker i søvne. I natt la hun seg ikke uten at vi lå ved siden av henne, og har skreket lenge på morgonen. Nå har hun spist halve porsjoen sin med grøt, men sutrer litt ennå. Mye klaging. Noen som har råd eller en forklaring på hva det kan vere?
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Hei, Akkurat det samme som jenta mi på 9 mnd. I morges gråt hun en sånn sår gråt. Men det virker som om hun sov. Synes det var ganske vondt. Trøstet og strøk på henne- Hun har også i det siste ikke spist opp all grøt...Eller i det hele tatt maten sin. Er mye sutrete om dagen. Har vel vært det i de to-tre siste ukene i grunn. Mannen min mener det sikkert er tenner på gang, men jeg kan ikke se noe til det. Hun har fått 2 nede i midten for ca, 2 mnd siden. Kanskje det bare er alderen???
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Ganske sikkert tenner som jobber Mini spiser dårlig når det kommer tenner, sutrer, er grinete dagen lang, sover dårlig, og er i det hele tatt ganske utrivelig.. ) -Du kan prøve Dentinox på gommene. - Har du babyfeeder så knus en isbit og putt oppi. Blir litt søl, den varer ikke lenge, men mini syntes det var topp iallefall..
mastermind Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2009 Jeg håper det er tenner. De to nede fikk hun da hun var 4 mnd, og merka ingenting til de. Den første oppe fikk hun for et par uker siden, og denne oppdaga jeg ikke før forrige uke, den bare var der en dag hun beit meg, og da var den komt langt. Hun vrir seg og styrer i søvne. Hun har akkurat begynt å reise seg også, og har hørt at det styrer mye natta samtidig. At de holder oppe aktiviteten om natta. Er jo slik når vi holder på med noe gøy at vi drømmer om det, og mange sier babyene også gjør det. Vet ikke jeg.. Har dentinox så kan prøve det.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Vi merket heller ikke noe til de to første, men alle de andre har vært et lite mareritt! Det er sånn at vi er sjeleglad når de endelig er kommet gjennom Mini har også såvidt begynt å reise seg( første gang i går, hurra!), men han sover bedre enn noengang han Men alle er jo som kjent forskjellig;) Lykke til uansett! og ja, om hun liker å bite på ting, så kan du jo prøve sånn biteleke med vann i. Putt i fryser/kjøleskap en stund så det blir kaldt før hun får den.. Alt man ikke prøver for disse små!
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Min sønn på seks mnd bruker smile masse og være fornøyd og blid, men i det siste to ukene har han vært grinete og våknet veldig mye mens han sover. Han han vært syk med feber og veldig forkjølet. Da han han spist utrolig lite, han som er storspiser ellers. Kan din datter brygge på et aller annet, ha vond og sår hals? Ellers kan det jo være tennner, noen i sikte?
Pernille Sofie Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 For meg høres dette ut som øreverk.. ganske vanlig at de får dette i 8-9 mnd alderen. Min sønn har nettopp hatt det, han spiste lite og gråt mye. Var til tider utrøstelig. Trodde også det var tenner, men alt er ikke tenner.. Var hos legen å fikk sjekket ørene og ja, ganske riktig. De gjør ikke mye med det, men han hadde noen tips som du kan prøve som jeg fikk av barnelegen. 1. Gi paracet - man skal ha respekt for øreverk, det gjør fryktelig vondt. 2. Gi nesedråper / saltvannsspray - det løsner opp trykket. 3. Hev hodekanten av senga, og det skal være ganske mye. Sett noen bøker under føttene på senga, der man har hodet. Når unger har øreverk er det viktig at hodet ligger høyt, det letter trykket. Men ta en tur til legen en gang for mye enn for lite. Alt er som sagt ikke tenner.. Og et tips hvis det er tenner, kjøp en liten flaske på apoteket so er til å smøre på gommene om det er tenner på gang. Dette bedøver litt, og hjelper mye. Så fungere det ikke, da er det noe annet som plager den lille. Lykke til!
Slæsh84 Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 Snuppa her på 8,5mnd har også nettopp hatt øreverk.Sist uke... Feber,spiste lite,hylte når vi la henne ned i senga. (litt typisk tegn det med hyling når de ligges ned i senga å får da trykk) Her skulle vi gi en viss dose med ibux til henne,var på legevakta.For ibux skulle være litt bedre en paracet i forhold til ørebetennelsen.. Så hever en hodet på senga(hjertebrett) slik hun ovenfor her skriver.. Tenner kan det self. også være... Tantungen min på 11mnd holder på å få en jeksel, å hun sutrer veldig veldig mye.. Kan spise kun en halv porsjon med grøt i løpet av en dag, sugler enormt... Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå