Gå til innhold

Jeg og datteren min har fått en "jentetur" i bursdagsgave hos mannen min, men jeg har ikke lyst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

å dra noen steder med det der sure, oppstarnasige trollet. Ikke gjør hun guds skapte grann her i huset heller. Sånn sett fortjener hun ikke noe tur. Jeg blir så sliten og lei meg av oppførselen hennes. Jeg har prøvd ALLE metoder for at vi skal få det bedre. Noe funket en dag eller to, også bar det over i samme gamle tralten.

Ikke vet jeg hvor vi skal dra heller. Utgangspunktet var at jeg hadde uttrykt et ønske om å dra til Paris. Men det er uaktuelt. London likeså. Hun vil ha shopping og sole seg. Men jeg gidder ikke dasse rundt i gater og svette på ei badestrand. Har tenkt på en langweekend i Tallin, men jeg vet ikke om det er noe for henne....spa-hotell og shopping.,,,

Forslag? (bare sånn i tilfelle hun skulle bli litt mer voksen i løpet av natta). Ho er 15 år, forresten.

Fortsetter under...

Skrevet

haha.. han mannen din er utspekulert! det han egentlig gjør er jo å gi seg selv fri... hehe

Skrevet

Helt uten erfaring i det hele tatt - jeg var hverken ufordragelig som ungdom eller har unger i den alderen og heller ikke jenter! Men kan det kanskje være nettopp det dere trenger? Du kan jo velge stedet, så kan dere sammen finne ut hva dere skal gjøre der? Spør henne rett ut om hun har lyst til å dra SAMMEN med deg, for at dere skal ha det hyggelig sammen - hvis ikke kan du jo heller dra med ei venninne =)

Skrevet

Siden dere tydeligvis ikke går så godt overens for tida, så hadde jeg heller tatt den turen når hun ble 18 eller 20, og forhåpentligvis hadde modnet litt. Man kan faktisk kreve at de oppfører seg, uansett alder, jeg hadde ikke giddet å kaste bort en tur på en sur og obsternasig tenåring.

Skrevet

He he he :::)

Hva med bootcamp under åpen himmel i ugandaørkenen?

Neida, all ære til min mor som hadde to 15 åringer i hus:-p

Skrevet

Jeg tenker også som UnePune, at kanskje dette kan hjelpe litt? Dere får litt tid sammen, kan gjøre hyggelige jenteting - og kanskje dere kan få en fortrolighet og tone mellom dere som hjelper på når dere kommer hjem igjen?

Tenkte på den der; Elsk meg mest når jeg fortjener det minst for da trenger jeg det mest! Hun har kanskje ikke "fortjent" turen, men kanskje vil det være veldig fint for henne? Det er ikke alltid lett å være 15...

Ellers er Barcelona en fin by, storby kombinert med strand!

Annonse

Skrevet

Kanskje mannen slett ikke er så dum...? Kanskje det er nettopp en jentetur dere trenger...? Når er sist dere to var alene og faktisk nøt det? Nå kjenner jeg hverken deg eller datteren din,men jeg tar sjansen på å råde deg til å se på dette som en gylden mulighet jeg.Det er kjempeviktig å prøve å åpne deg for å bedre forholdet dere imellom.Det kan bli hyggeligere enn du aner!

Skrevet

Huff.... ble veldig negativt dette... Ho er egentlig ei grei jente og vi har et veldig åpent og godt forhold. Men hun har jo disse nykkene som er temmelig typiske for alderen. Blir sikkert ikke noe bedre når jeg bare maser og er ei megge..... Jeg vet at mannen min ikke gjør dette for å bli kvitt oss av 3 grunner. Han er veldig glad i oss begge, han er så mye borte med jobben så han får nok nok "fri" da OG han mener at siden jeg og jenta mi har hatt det litt turbulent i det siste, så trenger vi kanskje litt tid for oss selv. Bare gode hensikter, altså.

Noen som har noen tips om hvor det kunne vært gøy og dra for oss begge?

Skrevet

Utenom Barcelona? Vi var der, og kombinerte shopping, storby og strand - og hadde det kjempefint!

Skrevet

hva med å leie en hytte litt inne i ødemarken en helg. ta med spill og god mat og gå trurer og prat sammen.

det hadde jeg gjort om jeg hadde klart og lure med 15 åringen på det... hehe

Skrevet

jeg ville nok valgt et sted hvor hun ikke kan gjemme seg bort på stranden og slike ting. et sted hvor det faktisk er gøyest om man er to... det må jo ikke være syden eller en flott storby... hva med en "saffari" et sted???

det er nok litt gjennomtenkt av mannen din. enten så vil han ha begge jentene ut av huset, eller så vil han at dere to virkelig skal finne på noe sammen;) lur mann det der;) hehe:)

Skrevet

London for to er nok faktisk et meget godt alternativ.

Les deg opp på ting dere ønsker å se/oppleve osv. Lag en agenda sammen før avreise, og gjør det klart at flyet bare tar to timer, og kommer nykkene bærer det rett hjem igjen!

Gjest rosenrosarød
Skrevet

Hva med en eller annen aktivitets-ferie så dere begge blir proppet med både aktiviteter og inntrykk - så dere blir litt mer aktive og ikke går hverandre på nervene hele tiden (som fort kan skje om man bare shopper eller ligger på stranden eller noe)?

Annonse

Skrevet

Jeg vet at hvis vi drar på en badeferie så kommer jeg bare til å tenke: "åååå...her skulle vesla vært." Noen som har vært i Tallin?

Skrevet

Hva med å la jenta di velge hvor dere skal dra? Da er i alle fall forutsetningene tilstede for at hun ikke er misfornøyd med destinasjonen:)

Skrevet

Det synes jeg var en god ide h2lita!

Skrevet

Ho vil til syden. Men det er uaktuelt. Da vil jeg at hele familien skal dra. Dessuten tror jeg vi nøyer oss med en lang-weekend..

Skrevet

Aha, skjønner! Lisboa da? Der går det an å ta tog ut til kysten og ligge litt på stranda, spise en deilig lunsj og ta tog tilbake. Uansett ikke så godt egnet for vogn, etc.

Skrevet

Sjekk ut http://www.balticbeach.lv/eng/ i latvia!

Dit ville jeg dratt på lang helg. Beste spa hotellet i landet sies det.

Jeg var sikkert 100 ganger værre en datteren din da jeg var 15. Men hadde nok satt kjempe stor pris på en spa-tur ;-)

Det ligger både go-cart bane og stort badeland i nærheten. Kjapp tog eller taxi tur til stor byen.

Skrevet

Barcelona er jo perfekt for dere! :-D Strandliv og shopping, perfekt:-) Velg et spa-hotell, så får dere det også:-)

Skrevet

Hva med Island? Blå lagune, rideturer og geyrsirer. Det må da være gøy. Spa-muligheter er det sikkert også der, og det er ihvertfall min 15 år gamle jente veldig interessert i.

Skrevet

Og shoppingen er fabulous.

Ellers er jo milano veldig bra da! Bading på kysten, flott shopping i byen...

Skrevet

Jeg har også en 15-års gammel jente i hus. Tenker at dette er en gylden mulighet for dere til litt alenetid som kan være verdifull. Har selv tatt med mine jenter på jentetur og vi har nikost oss!

Anbefaler deg å sette deg ned med henne. Diskuter og få tak i brosjyrer og bruk litt god planleggingstid sammen bare dere to. Noen ganger må vi voksne også jenke oss tenker jeg. Om hun svært gjerne vil til syden, så hvorfor ikke? Det finnes både 3 og 5-dagers turer om du ikke vil være borte lenge.

Min erfaring er at man får et nært og fint forhold når man gjør mamma/datter-ting sammen:-)

Jeg drar på tur til UK med 15-åring og 3-åringen min i februar. Og har innfunnet meg med at vi gjør litt som hun vil og litt som jeg vil. Skal være borte i 5 dager og gleder oss vilt!

Det er ikke lett å være i den alderen. Husker det godt selv og nettopp derfor er tålmodigheten litt større når det stormer som verst. Etter mange runder har hun her roet seg ned masse. Selv om jeg noen ganger har tenkt at nå orker jeg ikke mer hormoner;-D

Det går seg til og roer seg ned, helt sikkert!

Lykke til! Håper dere finner på noe hyggelig som begge har lyst til:-)

Skrevet

Lur mann du har. Først: det er din gave og derfor bør du bestemme, til en vis grad.

Finn 3-4 alternativer og la henne velge?

Hva med å tenke litt utradisjonelt? Dubai? Egypt? Marokko? Der vil det jo være varmt nok, shoping nok, opplevelser nok og eksotisk nok til at hun kan skryte til vennene hjemme?

Skrevet

JEg vil også si- ta med datteren din på planlegging- finn ut først kanskje hva dere har lyst til å gjøre og så kan dere finne gode steder som har det dere har lysst til,,,

og så velger dere sammen. Men jeg ville gjort en blanding- har veldig sans for spania.. med blandingsmuligheter..

Det er duket for en god tur- hvor dere må lytte til hverandre- og kanskje snakke til hverandre på en ny måte...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...