Pysjen Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Er Astma grunn nok til å få prioritet i barnehagesøknadsbunken?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Det kan jeg aldri tenke meg, jober på småbarnsavdeling og her har fem av 15 barn astma.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 5 av 15 barn!! Det var mange. Da høres det jo ut som astmabarna blir prioritert da.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 De har kommet inn på ordinært grunnlag i en bydel med full barnehagedekning, det er svært mange barn som har astma som småbarn. At det er fem på min avdeling er nok tilfeldig. Hvorfor mener du at barn med astma skulle trenge barnehage mer enn andre? Se på nettsidene til barnehagene du lurer på, der står det hvilke grupper som prioriteres. Det er som regel barn som er under oppsyn av barnevernet, søsken av barn i barnehagen, fremmedspråklige og barn av ansatte. Før prioriterte man barn av enslige forsørgere, men det tror jeg det er slutt på.
papoyo Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Hvilke prioriteringer som gjelder, vil variere hos de ulike eierne. Altså kan det variere fra kommune til kommune, eller hos de ulike private bhg. De eneste som har prioritet i følge loven, er funksjonshemmede barn. Barn med legeerklæring kan gis prioritet. Du kan sjekke dette på ditt bhg.kontor. Men uansett vil det nok være mange andre prioriteter som kommer foran. Minner bare om at fra august har alle barn i landet RETT til bhg plass. Dette blir nå lovfestet, og alle skal ha tilbud om plass i løpet av august. Det man imidlertid ikke kan kreve, er hvilke bhg man skal ha barnet sitt i. Man søker jo i prioritert rekkefølge, men dersom den du har på 1.prioritet ikke har ledige plasser, kan du måtte ta imot plass i annen bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå