slankeguri Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Hei jenter! Jeg er forberedt på tyn for det jeg skal skrive nå,men det får heller gå=) Jeg har filosofert mye i det siste og sitter igjen med en del tanker. Tingen er at jeg er tjukk og misfornøyd. Det som har gått opp for meg er at jeg også har blitt selvopptatt... Jeg anser meg selv for å være en empatisk person som bryr meg om mennesker,men ser nå at jeg er veldig opphengt i meg selv og denne vekta mi. Det er jeg samtidig som voksne og barn kjemper for livet i andre deler av verden. Mødre mister ungene sine i bombeangrep. Barn sulter ihjel. Akkurat i dette øyeblikk blir mennesker torturert og voldtatt. Når jeg tenker på meg selv og mine ynkelige problemer sammenlignet med det andre mennesker sliter med blir jeg flau!!!! Kan bare tenke meg den fryktelige følelsen av å ikke ha mat å gi til sin sultende unge. Tror det er viktig å rette blikket bort fra oss selv innimellom- så kan det være vi ikke har det så værst likevel.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 deilig å lese innlegget ditt...Jeg må si at jeg fikk meg en oppvekker, det er faktisk ikke bare jeg som tenker slikt.... Jeg har egentlig funnet ut at det er ikke jeg som sliter med vekta mi men at andre som sliter med vekten min. Jeg holder meg i form og er aktiv, selv om ja jeg har nok spist litt mye til tider men hva så...det er som du sier..at så mange mennesker sliter hver eneste dag, hvorfor kan ikke jeg sette pris på alle godene jeg har her i Norge? Hvis bivirkningen av god og komfertabel livsstil er noen ekstra ringer rundt magen så får det være greit, det skal man virkelig ikke klage på hvis det er bakdelen ved å ha det godt. Vi krever og krever og alt skal være akkurat helt perfekt... Kan vi ikke bare leve og kose oss og takke for alt det gode vi har så lenge vi har det da og ta vare på hverandre (høres veldig solidarisk ut men hehe)...man vet aldri hva fremtiden kan bringe.. *allehererminevenner*
durace Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 TYN nei!? Jeg har tenkt på det samme selv flere ganger. Det finnes mye værre ting, som desverre ikke kan ordnes 'like lett' som å slanke seg, om man kan tøye det litt den retningen...
slankeguri Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2009 Dette var mye gøyere å lese enn kjeft! =) La oss nyte livet og sette pris på alt det gode vi har i livene våre!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg driter vel i hvordan sultende barn i afrika har det!!! Mine vektproblemer blir ikke mindre av at de også har det fælt! Kom ikke her og gi folk dårlig samvittighet!
Anita*født* Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Lett å være tøff når man signerer med anonym ja.. haha
durace Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Til siste anonym her: er jo ikke snakk om å gi folk dårlig samvittighet. Er snakk om at det finnes værre ting enn å være feit, men kanskje akkurat du har det værre en alle dem som sulter og dør..............
slankeguri Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2009 Til anonym: Intensjonen var ikke å gi folk dårlig samvittighet,men kanskje sette våre vekt-problemer i perspektiv. Jeg forstår godt at du signerer med anonym,for jeg kan ikke tro du står for det du skriver her. Men hvis du virkelig mener at dine vektproblemer er like alvorlige som de jeg nevnte i HI bør du oppsøke psykolog! Til alle andre: Godt å se at det er flere som deler mine tanker- vi har forutsetninger for å ha et fantastisk liv selv om vi kanskje ikke blir 60kg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå