Gå til innhold

Kvalmen brått over!

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykmeldt i to uker nå, pga av kvalme og oppkast. Jeg har vært helt satt ute av spill, og ligget på sofaen hele dagene.

Så i går ettermiddag kjente jeg at kvalmen letnet, og i dag har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt! Først var det bare deilig, men nå har bekymringene begynt å ta meg. Er det noe galt? Er det flere som har vært kvalm, men som plutselig har blitt bra igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139547640-kvalmen-br%C3%A5tt-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fortsatt veldig kvalm jeg da men snakket med en venninne i går som hadde det slik (hun som har de to tvillingene med forskjellig hudfarge som det stod om i avisen forleden dag :))

Hun våknet en morgen og plutselig var bare kvalmen borte :) Nyt det, jeg håper det skjer her også snart :):):)

Akkuratt det samme skjedde meg! Jeg har virkelig vært så kvalm at jeg ikke har vert utenfor døren på over en månte! Samboeren min har gjort allt han kan men ikke noe hjelpte! Å så for ett par dager siden så slapp det helt plutseli! Nå er jeg ikke kvalm i det hele tatt å jeg er glad for at kvalmen har gått over sefølgeli!

Men jeg å begynner å bli litt uruli å lurer på hva dette kan være for noe! Men jeg husker at den 14 Desember så ble jeg helt plutselig kjempekvalm, å den 26 Januari slapp det helt plutseli igjen! Jeg skal til legen om ett par dager, men jeg ringte han å han sa at det er mest sansynligvis ikke noe som er galt. Det er visst mange som har kvalme som slepper helt plutseli.

Nå er det den 31 Januari å jeg har fortsatt ikke hatt noen blødninger så jeg anntar att allt er som det ska, bare at kroppen min har vant det til å være gravid helt enkelt=)

En ting til bake=) De fleste som er kvalme har jo en eller flere ting som trykker på det litt extra sånn at man kaster opp, he he. Jeg fikk samboern min til å steke løk (for jeg blir kjempe kvalm av lukten) i går å da han gjore de så var jeg kvalm helt til dagen etter=P Du kan jo teste å lukte på det som gjore deg kvalm, ikke for at det er noen 100% teknikk, men lell=)

Gjest påtjukken

Hei Pink Diva

Har hatt det slik du beskriver. I nærmere 2 uker har jeg ligget i sengen og sett i taket... ikke spist før ut på kvelden (da jeg kastet opp på dagen) og vært både trett og svimmel. Men nå de siste 2 dagene har det begynt å bli som før igjen. Kvalmen har slippet taket og forhåpentligvis kommer matlysten også snart.

Tror ikke vi skal ha noen grunn til å bekymre oss, tror heller bare vi skal prise oss lykkelig for at vi endelig er ferdig med morgenkvalmen! Skal til første legeundersøkelse på fredag, så forhåpentligvis er alt bare bra!

Nyt dagene ;)

Annonse

Hei!

Det er godt å høre at det er flere som har det som meg:o)

Jeg har mange ganger lurt på hva som er galt med meg, siden jeg ikke klarer å gå på jobb.

Jeg har begynt å jobbe så smått igjen nå, men det er veldig tungt.

Da kvalmen helt plutselig forsvant i forrige uke tok jeg kontakt med legen min, som kunne fortelle at det var mange som opplevde det slik som meg og at det absolutt ikke trenger å bety at noe er galt.

Og jeg hadde ikke før vent meg til tanken på at alt var bra igjen, så kom kvalmen tilbake gitt,.., ikke like intens og konstant som før, men den er der innimellom, spesielt på morgenen og kvelden. Jeg er også veldig slapp og føler meg ganske utmattet, uten at jeg får hvilt meg noe særlig heller. Sover urolig om natten.

I tillegg veksler jeg på å være veldig frossen til å bli veldig svett., og jeg kjenner virkelig at det strekker og foregår noe i magen. Har ikke fått noen kul enda, men det er tydelig at kroppen jobber med å gi plass for noe som vokser:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...