Gå til innhold

phil& ted vs EW, OTH og TFK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

P&T blir ikke helt i samme kategori som EW, OTH og TFK, da P&T ikke er en kombi/duo vogn på samme måte som disse tre andre. Du får ikke hardbag til P&T (softbag får du jo da), og babyen må ligge vendt fra deg hele tiden, selv den første tiden. Det må den ikke på de andre vognene, dersom du bruker hardbag. P&T har igjen den fordelen at den også kan brukes som søskenvogn, det kan ikke de andre.

Men på alle andre områder kan sammenligne disse vognene.

Jeg kan sammenligne OTH og P&T sport for deg :)

Begge er veldig gode vogner. Men OTH er en god del hakk bedre å trille og manøvrere. Den er også litt lettere. Den er lettere å legge sammen og slå opp enn P&T. Men P&T tar en del mindre plass sammenlagt, den har også lengere og rettere rygg. Jeg liker best ryggreguleringen på OTH, men P&Ts ryggregulering går greit når man blir vant til den. P&T har en bedre og større handlekurv enn OTH. Regntrekket til P&T er håpløst ekkelt å få på, OTHs regntrekk er bedre å få på, og man kan åpne det opp foran. P&T er åpen bak, når du legger ned ryggen, det er ikke OTH.

Det medfølger et plastdeksel til å tette igjen bak når barnet ligger, men synes det er litt kronglete. Kalesjen på OTH er lunere enn på P&T. Men P&T er romsligere under bøylen. P&T har helt flat liggestilling, det har ikke OTH. Ingen av vognene har regulerbart fotbrett. Begge har låsbare og svingbare forhjul. P&T har litt smalere sittedel enn OTH. Utseendemessig synes jeg sporten har et litt mer elegant utseende enn OTH, men det er en smakssak ;)

Planlegger du å få tette barn, vil P&T være et fint valg. Den er en del rimeligere enn OTH, og den er så absolutt verdt prisen. Men er du bare ute etter trillekomfort er OTH den aller beste. Skal du bruke vogna fra nyfødt må du velge mellom å bruke bag og ha barnet vendt mot deg (OTH), eller har det vendt fra deg i softbag (P&T). Personlig foretrekker jeg å ha barnet vendt mot meg fra nyfødt.

Håper dettte kunne være til litt hjelp :)

Til P&T Vibe har de nå laget en hardbag (peanut) så det blir nå en "duo", men den er likevel ikke i nærheten av de andre vognene i trillekomfort, så om du ikke har planer om to tette så synes ikke jeg den er "verd" å vurdere opp mot de andre heller :)

Vær forsiktig med hva du kjøper av vogn! Var innom forhandlerenn der jeg kjøpte OTH en dag siden den er ødelagt foran. Fikk beskjed om at det kunne ta veldig lang tid med å få ny del da One Three hill hadde gått konkurs!!!

Det hjelper meg lite...siden jeg ikke får brukt vogna!

Enden på visa var at jeg faktisk kjøpte meg en brukt vogn på finn.no

SKY heter den og jeg er så fornøyd at jeg tror jeg skal selge oth når den blir grei igjen da...:)

Annonse

Selv om OTH/MB selger godt i Norge er det ikke sikkert det samme er tilfelle i resten av verden - nedover i Europa er det ikke vanlig med den type vogn, der er det mange som bare bruker små triller...

Norge er jo ganske lite i verdensmålestokk. Synd, for vogna er jo super.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...