Gå til innhold

ulønnet permisjon fra jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge før må en søke/gi beskjed til arbeidsgiver. Kan en søke om en viss tid, for så og forlenge perioden? eller må en uansett tilbake etter den tiden en søkte om?

Og må en søke? Har en ikke rett til slik permisjon?

Skrevet

Man må jo alltids legge inn en søknad. Men man har rett på 1 år ulønnet permisjon.

Litt usikker hvor lang tid i forveien. Kommer sikkert litt an på din arbeidsgiver også. Om de må ha en vikar menst du er vekke osv.

men 3 mnd før er du iallefall innen for rimlighetens grenser :)

Men kan jo ta en tlf til jobben og spørre så får du iallefall rett svar :)

Skrevet

§ 12-7. Varslingsplikt

Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp.

Du har krav på 100% ulønnet permisjon i inntil ett år etter fødselspermisjonen. Du har ikke KRAV på delvis permisjon, men du kan søke. Arbeidsgvier skal ha god grunn for å nekte

Skrevet

ok, så tolv uker i forveen altså... men kan en forlenge denne perioden, eller må en begynne når permisjonen går ut. tenker da på å søke på nytt da.. hvis en først søker om 5-6 mnd ulønner permisjon, og etterhevrt da ønsker å ha 6 nye mnd med ulønnet permisjon. det kommer jo litt ann på hvilken økonomisk situasjon en får, i mitt tilfelle om det jeg har tenkt og starte med er noe og kunne leve av....

Skrevet

hør med jobben din du, om du først kan søke 5-6 mnd for så å bestemme deg om du vil søke nye 6 mnd eller begynne på igjenn.

Vet ikke hvordan reglene er der..

med ene ungen min søkte jeg 1 år, men ringte å spurte om jeg fikk begynne før. Trur jeg begynte på igjenn 2 mnd før eller noe sånt. Men nå har jeg en jobb som ikke MÅ ha vikar for meg da. Har litt å si det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...