Gå til innhold

Sitter dere ved sengen til de har sovnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en 2,5 åring som til nå har lagt seg veldig greit. Har lest for han, også har han tatt med bøkene i sengen og "lest" til han sovnet. Men nå er de herlige tider slutt... Nå hyler han og blir helt gal om jeg ikke sitter i stolen ved siden av senga til han sovner. Normalt er han veldig trøtt, så det tar sjelden mer enn 5 min så sover han, men jeg synes dette er litt dumt. Både fordi han burde legge seg av seg selv, men også fordi når han våkner om natta- som han ofte gjør- insisterer han nå på at vi skal sitte i stolen til han sovner. Slitsomt... Er han våken nok kan det av og til hende at vi sitter der opp mot en time...Vi har forsøkt nå i en uke å gjøre noe med det, med det resultat at han har gått helt av skaftet og kaster seg ut av sprinkelsengen og blir helt koko. I helgen skal vi forsøke å gå over til junior-seng, men jeg lurte på: sitter dere ved sengen til de sovner? Det er jo ikke noe stort "offer" å sitte der, men det er dilemma med å venne han til det når han egentlig burde finne søvnen selv...synes dette er vanskelig jeg... Takk for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har noe av det samme problemet med vår datter,hu er nå 2,3-år..

Noen ganger så går det greit og gå etter vi har lagt hu men andre ganger sitter jeg ved siden og synger eller bare sitter der mens hu sovner.. heldigvis er det itte hver kveld det skjer men jeg leste et innlegg om akkurat dette..og det va veldig vanlig at de hadde behov for og ha den vissheten at mamma el pappa va der,når de sovnet-hadde noe med tryggheten de følte ved og ha oss i nærheten og at de ofte følte seprasjons-angst..og skjedde veldig ofte mellom 2-3 år..for vi har også tenkt som du-at de ska jo klare å sovne alene også..men det va en periode det va gjellende,hørte jeg-så da får jeg stole på det!!

Skrevet

Vi prøver å la henne sovne selv men for det meste sitter vi ved senga til hun har sovnet. Virker nesten som hun blir redd og hysterisk de gangene vi går ut fra rommet med en gang. Sovner raskere hvis vi sitter inne hos henne. Men gir henne ingen oppmerksomhet, bare sitt i sengekanten.

Datteren min er 2,3 år og hun har faktisk vært slik noen mnd nå, hørt fra flere at deres 2åringer er lik, så mulig dette er en fase???????

Skrevet

Ja, ca halvtime hver kveld, men må vel forsøke å venne henne av med det etterhvert nå. Har flyttet stolen gradvis vekk fra senge og sitter nå ikke synlig og ved døren, men hun sjekker at vi er der med å si mamma eller pappa :-) Er litt slitsomt, men-men, om noen år har vinok helt glemt bort det

Skrevet

Nei, har aldri tenkt tanken en gang. Gjør noen d? Hvorfor?

Skrevet

I flere av innleggene over står det hvorfor ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...