Gå til innhold

Tannpuss er et mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullgutten vår nekter å pusse tenner! Han er 16 måneder, og det blir bare verre og verre. Han går ut på badet selv, når jeg sier at vi skal pusse tennene, og han er i godt humør helt til han gaper og jeg putter tannbørsten bort i tennene hans. I starten trodde jeg det var at han hadde vondt i tennene, men når jeg putter fingrene inn og kjenner er det greit, og han spiser gladelig kjeks eller brød med skorpe på.

Noen med samme erfaring, som kan ha noen tips om hva jeg kan gjøre for at det ikke skal bli så mye skriking og tårer....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste vår hylskrek bare han så tannbørsten fra vi begynte å pusse tenner til han var godt over to år. Helsesøster foreslo at vi kunne høre om de kunne pusse tennene hans i barnehagen. Da fikk han litt fri fra "tvangen" vår, og tannpussen kunne bli litt spennende. Barnehagen var positive. De fikk med en jente på samme alder som gutten vår på prosjektet, for at han ikke skulle føle seg noe annerledes enn de andre barna. Tannpussen gikk mye bedre i barnehagen, etter ett par uker begynte vi å pusse litt hjemme igjen også. Og etter ett par mnd gikk det som en drøm hjemme!

Noe å prøve?

Skrevet

Det som slår meg er at han aksepterer at du stikker en finger inn, så hva tror du hadde skjedd om du kjøpte en slik tannbørste som man trer på fingeren? Godtar han dette kan dere gradvis gå over til vanlig børste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...