Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Altså noe du har opplevd selv? Tror på alt sånn selv, men har enda ikke opplevd noe ( heldigvis??) Noen som har opplevd noe uforklarlig?
Wiingla Skrevet 31. januar 2009 #2 Skrevet 31. januar 2009 Hmm, har vel noen få, men de er ikke akkurat sånn: wooow. Pappa og stemora mi bor i et hus som er flere hundre år gammelt. Huset har gått i generasjoner. Et nydelig fint hus, med litt sånn gammel stil over seg. Da jeg bodde hos pappa bodde også stebroren min der. Han var ca 15 da jeg bodde der å var veldig mye ute på farten. Pappa og "mamma" var også mye ute hos venner og familie. Ofte hadde jeg da huset for meg selv på kveldene, jeg satte meg godt til rette i den litt eldre stilpreget stuen under et nydelig teppe med tv på. Flere ganger gjorde jeg dette og flere ganger hørte jeg det samme. Det var noen som løp og av og til trampet i trappen i gangen som gikk til 2 etg der soverom og bad er. Døra på badet gikk opp og igjen å jeg tenkte det var lillebroren min som kom hjem. Hver ang gikk ejg for å si hei å høre om han ville komme ned å finne på noe. Men han var aldri der.... Tenkte mg meg selv de første gangene at kanskje det var tv, eller at jeg bare trodde jeg hørte noen. Men siden dete skjedde gang på gang skjønte jg at det må være noe annet. Dessuten kom alltid lillebroren min inn til meg når han kom hjem. Etterhvert syns ejg et ble eklere for det var akkurat som om det faktisk var folk som gikk og løp i trappen. Var jeg oppe i 2etg kunne det høres ut som om det gikk folk inn i stuen eller ut utgangsdøren. Jeg nevnte for pappa og de andre hva jeg opplevde å de sa at det hører vi også. Sånn har det vært i mange år. Da lilleroren min flyttet dit med stemoren min var han bare tre år. Da noen spurte hvordan det var i det nye huset sa han, jeg, mamma og den gamle damen har det bra. problemet der var det at det bodde ikke noen gammel dame der. Tenkte da at jeg ikke var alene om dette og at jeg ikke var blitt helt gal. Noen ganger da vekkerklokka ringte om morgenen slo je den av for å sove litt ekstra, men det var så og si håpløst. Da var det noen som ristet tak i sengekanten min, eller i dyna. Men mest av alt var det i sengekanten de sistet, helt nede ved fotenden. Det var/er fremdeles den værste syns jeg, for da er det deg de går ut etter. Jeg skulle opp. Da søstrene mine kom til pappa å overnattet skjedde det samme med de. De har et gooodt sove hjerte, de sover lenge om morgenen, men her var det ingen kjære mor. Når denne ånden hadde fått nok tok hun tak i sengekanten deres også å ristet til, så her var jeg heller ikke alene. Syns det skjedde mest og hørte mest når søstrene mine var på besøk. Men dette fikk vi jo svar på. Etter en stund fikk pappa og stemora mi opp et medium. Det var flere ånder i huset. Blandt de var en liten jente som hadde tilknytning til lillesøsteren min, men hun hørte ikke til i huset så henne kunne de ikke gjøre noe med. Men det forklarte jo da hvorfor i alle dager de var mest aktivitet på soverommene når søsteren min var der. Ikke alle åndene kunne bli tatt bort da de ikke tilhørte huset, det ble rolig en gooooood stund, men så kom det tilbake igjen. Er glad jeg ikke bor der lenger nå. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Jeg var sammen med etpar kompiser på ei hytte for å klive vinterveden for etpar-tre år siden. Sikringen til vedklyveren gikk hele tiden. Vi fikk klyvd en kubbe, så gikk sikringa. Inn for å slå på bryteren igjen. Dette skjedde mange, mange ganger. Hytta er kjent for å ha noe "rart" over seg, det sies at en lapp går igjen der. Mange har opplevd underlige ting der. Uansett, til slutt ble den ene kompisen min skikkelig lei av å løpe ut og inn hele tida, så han gikk inn i gangen der hvor sikringsskapet var, og ropte noe sånt som: Kan vi få være så snill å få klyve veden vår ferdig nå, vi må jo ha veden i orden til vinteren? Etter han kom ut igjen, fikk vi holde på i ro og mak. ..menmen.. det kan jo ha en naturlig forklaring, men man vet jo aldri...
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Ja, har faktisk noen. Kan jo ta det hos mamma og pappa først da. Der spøker det, * vi hører at noen roper på oss. Også når vi feks. ligger og soler oss utenfor huset,og vinduet står åpent.. har skjedd flere ganger at noen roper på oss og bruker navna på oss. *Vi hører dunk og bankelyder fra 3etg. *Vi hører det går i trappen ned til 2 etg. *Søstra mi bodde nede i 1 etg før,og ho hørte veldig mye på hardrock etc,da ho satt på den type musikk så beg det å banke (akkurat noen som sto og trampa hardt i gulvet over). Der nede banka det ofte i veggene, rett før ho flytta ut så beg det å banke på stuedøra hennes og. Mamma trodde at ho bare kødda med oss, men mamma var nede sammen med ho (de dreiv å vaska ned),så beg det å banke på stuedøra. Mange har sett en sånn svart tåke sveve oppi taket. *ting forsvinner og dukker opp flere mnd senere. På steder hvor du vet du har sett hundre tusen ganger før. I leiligheten vi hadde før denne; Jeg hadde en sånn uro til største gutten min liggendes på senga mi ( er en sånn du må dra i en snor for å trekke opp), gutten min lå og sov i senga si. Og e satt og koste me med tven. Plutselig så beg den å spille, og gutten min hyl skreik. Gikk inn og der var uroen helt trekt opp:O *Var flere ganger ALLE dørene sto på vidt gap i hele leiligheten (utenom utgangsdøra som merkelig nok var igjen). *Lys som plutselig skrudde seg av/på. I huset (1767) til svigermora mi; Her har det skjedd masse på bare de få gangene vi er der,de vi bor på andre siden av landet. Var på besøk der da jeg var gravid (6mnd), hadde problemer med å sove, så e lå på sofaen og titta på tv om natta. Halvsov på sofaen, da e plutselig bråvåkna av at e fikk et bilde inn i hodet mitt av ei gammel dame med stakk, og sjal på hodet som sto og lente seg over meg! Bråvåkna som sagt,og kjente den kraftige parfymelukta. Tenkte at e bare må ha drømt! Gikk inn på kjøkkenet, og kom tilbake på stua, da kjente e parfymelukta igjen, kraftig men på samme måte så var det som at noen går forbi deg med masse parfyme på deg..når den parfymelukta blir hengendes igjen, sånn var den. Så var det veldig avgrensa område, kjente bare lukten innenfor et område på ca 2x2meter. Stakk du nesa utenfor så kjente du ingenting. Har også sett skygger der. Hørt noen som går oppi 2etg (starter fra vinduet og går mot døra). Men det værste e opplevde var i forfjor. E sto nede i kjelleren og dusja. De dreiv å pussa opp badet, så e måtte stå i badekaret uten dusjforheng. Sto med ryggen mot døra, snur me..og der ser e den massive skyggen... bare står og ser mot me, for så å gå ut døra igjen. Trodde e skulle pisse på me.. Mamma (og resten av oss jentene på morssida)er nok litt mer mottakelig for sånne ting enn andre. Når mamma er på besøk hos min svigermor,så liker ho ikke å gå ned trappa til kjelleren. Ho sier at det er som at noen står og ser på deg nederst i trappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå