Gå til innhold

hun sier navnet feil!!!! hvordan si i fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er som regel ganske "tøff" og sier i fra når det er noe, men noe jeg virkelig har trøbbel med er at en person i veeeldig nær familie uttaler babyen vårt sin navn feil!

navnet er ikke vanskelig i det hele tatt, enkel, kort og greit. så jeg fatter ikke hvor h'n har fått det fra. det gjør meg nesten sprø hver gang jeg hører det, og det kan ikke fortsette slik, jeg må jo si i fra at navnet sies rett fram uten å legge trykk på eller lage en av bokstave laaange. off, så teit altså. hadde aldri trodd det skulle gå an å si navnet anderledes engang.

hvordan sier jeg dette egentlig?? er ikke så lett som det skulle virke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke bare et at vedkommende har en annen dialekt da? mammaen min sier også navnet til mini "feil", men det er fordi hun har en annen dialekt enn meg. synes det høres litt rart ut når hun sier navnet, men jeg har ikke nevnt noe om det.

Skrevet

dialekten vår er hel lik....

Skrevet

HVORDAN du skal si det? Vel, du må vel nesten bare si det vel;) hehe. Skjønner godt at det er irriterende! Si det med et smil bare:) At det uttales ikke sånn men SÅNN:-)

Skrevet

Du må bare si det. I bhg sier et par stk navnet til sønnen min feil. Både stefaren min og svigerfaren min sier navnet hans feil.

Oldefaren til barna og svigerfar sier også navnet til snuppa feil.

Jeg sier gang på gang hvordan man skal si det, men de glemmer seg alltid. Er ikke så vanskelige navn, de er sjeldne men ikke vanskelige.

En gang synker det vel inn : )

Skrevet

kjenner jeg virkelig gruer meg til å si det, skulle gjort det for lenge siden! blir ganske åpenlyst at jeg har "gått og gnagd" på dette litt lenge. skulle tro h'n hørte hva vi og andre sa, men h'n er tydeligvis døvhørt.

Skrevet

Du får bare si navnet veldig mye på riktig måte i hennes nærvær da! ;)

Skrevet

Min bestemor sa navnet til snuppa feil lenge, og eg passet bare på å si det riktig MYE når vi var med henne. Tilslutt tok hun hintet;) (hun skriver det fremdeles feil da, men det får vere;)

Skrevet

Er det så veldig nøye da? Om 1 person sier det feil? Har også en i familien som sier navnet til gutten vår feil, men synes bare det er litt komisk.

Skrevet

hehe, jeg hadde samme "problemet". Svigermor klarte å si Sarah feil! Trodde ikke det var mulig, men hun delte navnet, slik at det hørtes ut som 2 navn; Sa-Ra, og det hørtes helt teit ut. Men jeg (og alle andre) har bare fortsatt å si Sarah slik som det skal sies, og ikke kommentert det, og nå har det ordnet seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...