Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen regler på å være dagmamma? man isåfall bare kan ha 4 i tillegg til sitt eget, uten å ha en førskolelærer utdannelse... men utenom det? noen som vet noe om dette?? har ikke noen fast stilling, så ligger på bare ca 40 timer i mnd. og dette er utrolig kjedelig.

derfor har jeg nå tenkt litt på om jeg kanskje skal bli dagmamma....

noen som vet? tips og tanker?

alt tas imot med takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sann!

Har du erfering?

Mvh Bjørn

Skrevet

har gått helse-og sosialfag, og barne- og ungdomsarbeiderfag på videregående, pluss jobbet 2 år i barnehage, og har ei berte på 1 år nå. men har ikke noe annet enn det

Skrevet

Heisann! Jeg lurer på akuratt det samme! Har kunn en deltidsjobb og trives ikke så veldig i jobben. Så er det veldig vanskelig å få en ny jobb i disse tider!

Skrevet

Aldri hørt om noen formelle krav til utdannelse hos dagmamma uansett antall barn. Men når det er sagt vil jeg påstå av det er på grensen til det uansvarlige å ha så mye mer enn 4 dagmammabarn. Du skal jo kunne passe på dem og gi dem oppfølging. Det å ta flest mulig for å få en anstendig månedslønn blir jo helt feil fokus. Men nå har jo ikke du sagt at det er det du er ute etter heller, var bare noen tanker fra min side....

Skrevet

ja ja.. helt klart.. jeg kunne tenke meg 3-4 stk. man skal jo klare å gi hver enkelt det de trenger... og klare å holde styr på alle samtidig..

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen bestemte regler på om du kan være det...vandelsattest er kanskje greit å ha liggende tilfelle noen spør:)

Tror egentlig ikke du kan ha mer enn 3 barn pr person hvis de er under tre, det er iallefall reglene i barnehage og tror det gjelder dagmamma også:) Kanskje likegreit?

Ring ligningskontoret eller nav å hør...noen av de vet helt sikkert

Skrevet

du kan ha 3 barn i tilegg til ditt eget altså 4 barn tilsammen, finnes ingen offisielle krav til en dagmammas erfaring og utdannelse. Er jo opp til hva foreldrene vil forlange.

Man har ikke samme regler som en barnehage eller familiebarnehage når man er dagmamma.

Og finnes ingen offetlige organ som sjekker opp på deg. egentlig synd.

Vi skulle hatt samme system som i danmark, ei venninne av meg er dagmamma der og der ligger dagmammar under kommunen.

Slik at du og hjemmet ditt må bli godkjent, foreldre må betale til kommunen og så betaler de deg, etter hvor mange barn du har.

og andre ting som gjør at du står tryggere i det både som dagmamma og som foreldre.

Har jobbet mange år som dagmamma selv, og det hadde faktisk vært utrolig flott om vi hadde et slik system her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...