Gå til innhold

kolbe til å inhalere astma medisiner med

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk en slik på resept hos legen, men den var ikke gratis...

Vi betalte ca 200 kr for den... Ei venninne derimot fikk den på blå resept og da var den gratis..

Jeg vet helt ærlig ikke hvorfor det er forskjell...

Takk for svar. Jenten min skal utredes for astma, så har fått en resept med astmamedisin og sånn kolbe. Det er vanlig resept for kunne ikke få det på blå resept før de visste om det var astma.

Er den gratis når den er på hvit resept?

Annonse

Får man den på blå resept så er den jo gratis som så mange andre nevner :-) men jeg har 4 stk og får nye når jeg ber om det på apoteket, men da har jeg jo med blå resept på masse astma medisiner når jeg spør da :-)

Annonse

ja men da er det jo rart at noen får det på blå resept selv om dette er under utprøving for å se om det er astma han har.

har aldri fått bekreftet fra legen at min sønn har astma, men han har brukt ventoline og flutide i et år nå, og det er tydelig at det hjelper... han blir fort sjuk når vi tar et opphold.

og her har vi fått medisinene på blå resept hele veien.

Sønnen vår fikk astmamedisiner på blåresept og inhalator-røret på hvit resept. Legen vår ville gi det på blå resept, men sa at det gikk visst ikke an lenger (det var tydeligvis nytt for ham). Da jeg kom på apoteket, sa farmasøyten at "denne skal jo være på blåresept, ellers må du betale for den". Det endte med at hun sa hun skulle ringe legen min, og så betalte jeg ingenting for den likevel.

Men om jeg ikke husker helt galt, så sa legen min at jeg skulle ta vare på kvitteringen, så skulle jeg få etterbetalt for det røret på et eller annet vis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...