Gå til innhold

skal på kontroll på sykehuset i morgen for å sjekke leie. hva kan jeg forvente at skjer der?

Anbefalte innlegg

sist kontroll viste at rompa lå ned og jeg kjenner tydelig hodet oppover enda og ingen tegn til å snu seg (er snart i uke 37)

Er det slik at jeg kan forvente at de estimerer vekt og måler bekken o.l. i morgen eller får vi ny time for det? Hva annet er det de sjekker iforhold til setefødsel. Tenker på om det skulle bli bestemt at de ønsker å ta KS så er det vel bare ei god uke igjen til det er aktuelt?! Er ikke det 1-2 uker før termin, Jeg har i tillegg gått med harde og regelmessige kynnere i snart 2 uker hvor det noen ganger har vært så vondt over ryggen og magen at jeg har tenkt på rier. JM sa det var modent for en uke siden og at det ikke trengte å være så lenge til fødselen. dessuten fødte jge i uke 37 sist gang etter samme maset med modningsrier.

Spent på hva som skjer i morgen jeg. Hvordan gikk de siste ukene for dere andre med baby i seteleie?

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

for å ta det siste først, de siste ukene gikk ikke ;) Hun ble født 12 dager før termin.. :o)

om du skal på kontroll for å sjekke leie, vil jeg tro de tar røntgen av bekkenet ditt. Om ikke, må du sikkert tilbake å sjekke det i beg. av neste uke. Jeg var til kontroll en onsdag, og målte bekkenet fredag samme uka... (hvorfor gjøre alt samtidig lissom??)

hvor skal du føde? ikke alle steder KS er et alternativ selvom babyen ligger i sete

Lykke til! :)

skal føde på SØF.

jeg forstod det nesten slik at jeg kunne "velge" om jeg ville føde eller ha KS. Jeg er kjemperedd for KS så vil definitivt føde. Det eneste jeg tenker mye på er at jenta mi ble født i uke 37 og veide 3560 g da. Hun hadde vært stor om jeg hadde gått tida ut. Hva om denne babyen også er det? Er helt innstilt på å føde i seteleie men ikke en kjempestor baby :) hvordan ta hensyn til det da? Ta KS for å være på sikre sida eller risikere og gå over tida osv og få en stor baby?

Gjest Sekretøsa

Skjønner...

vel, jeg har ikke egen erfaring siden jenta mi bare var 2800, men ei jeg gikk på sv.skapskurs med fikk estimert sin jente til 4500, og da fikk hun ks, fordi bekkenet hennes ikke ville klare det... (hun lå også i sete).

Så om de måler bekkenet ditt til å være stort nok, og babyen "normal" str, så går det nok fin-fint :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...