frøet76 Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Når jeg ammer henne for tiden, så har hun begynt med å slippe brystvorten hvert 3.sekund omtrent- ser seg rundt eller ser på meg, før hun utålmodig søker seg inn igjen på puppen. Det skjer igjen og igjen under måltidet. Det er også i begynnelsen av måltidet, så hun er sulten. Noen som vet hvorfor? Jeg vet at det kommer mye melk når utdrivingsrefleksen er igang, kan det være det? Slipper hun puppen så får hun strålen rett i fleisen/nesen.....så jeg sitter klar med klut for å ta det verste!
*En rosa og en blå* Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Kan være fordi hun har begynt å bli nyskjerrig...? Hvor gammel er snuppa di? Når tulla vår var rundt 3-4 mnd'er begynte det å bli vanskelig å amme henne i samme rom som andre, fordi hun er så nyskjerrig. Nå for tiden er det så ille at jeg er nødt til å sitte alene på rommet hennes for å få klart å gitt henne mat, ellers snur hun seg bare ved den minste lille lyd... Eller så kan jo det være pga utdrivningen. Jeg også har sterk utdrivning, og noen ganger har det vært så ille at hun har måttet slippe puppen for å slippe å få all melken i vrangstrupen. Det jeg ofte har gjort, er å massere brystvorten til refleksen setter i gang, og så vente med å legge henne til til den verste spruten har gitt seg. Nå, når tulla har blitt 6 mnd'er, så har refleksen min endelig gitt seg litt. Den spruter ennå, men ikke med samme trykk...
mamarama og lille banan Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 mini her på 3 mnd gjør akkurat det samme. tror det er bare at han er nysgjerrig, og blir distrahert må vel snart sitte på et mørkt og stile rom og amme
*Jej* Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Min gutt gjør det før utdrivingsrefleksen er igang. Det tar litt tid til meg før den setter igang. Og han blir utålmodig før melken kommer. Han slipper puppen, og søker seg inn igjen, og sutrer litt. Men han må jo bare fortsette og suge hvis melken skal komme. Kan det være det til datteren din også kanskje? Hvorfor hun gjør det midt i måltidet er jo vanskelig å si, men det kan jo rett og slett være at det kommer for mye, så at det er vanskelig å svelge unna..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå