Gå til innhold

Sykemeldt - hvor lenge før det går ut over feriepengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden 19. desember, og lurer på om noen vet hvor lenge man kan være sykemeldt uten at det går ut over feriepengene? Og er det forskjell på å være delvis sykemeldt og 100 % sykemeldt? Selv er jeg 50 % sykemeldt...Blir glad om noen deler sine erfaringer her! :)

Skrevet

visste faktisk ikke at det hadde noen invirkning på feriepengene en gang!! vet du dette sikkert??

Skrevet

Hei!

har selv vært sykemeldt store deler av svangerskapet ,men 100 % så kan ikke svare for når man bare er delvis sykemeldt desverre..Ved full sykemelding får man bare feriepenger for 6 uker dersom man får utbetalt sykepenger av Nav- 8 uker dersom man går på svangerskapspenger. Det beste er helt klart at arbeidsgiver forskutterer lønnen din og får tilbakebetalt fra Na.På den måten vil du ikke tape noe feriepenger...dette er det imidlertid få arbeidsgivere som gjør-da har man det gjerne kontraktsfestet. Som sagt er jeg ikke sikker på regelverket ved gradert sykemelding, så ta kontakt med Nav dersom ingen andre her kan svare deg mer konkret! :) lykke til! :)

Skrevet

Det har desverre mye å si for feriepengegrunnlaget...man kan tape mange penger ved langvarige sykemeldinger...:(

Skrevet

Hei "venter februar-prins! "Jeg har faktisk fått arbeidsgiveren min til å betale ut lønn til meg. NAV betaler med andre ord til min arbeidsgiver, og ikke til meg. Det samme gjelder for foreldrepengesøknaden. Så da er det kanskje ikke noe problem for meg i det hele tatt?

Skrevet

Hei du! :)

Heldiggris!! :D da vil du ikke tape feriepenger på det!! Intet problem-så flott!! :D utbetaler de deg lønn i permisjonen også?

Skrevet

Heisann!

Er kommunalt ansatt og arb.giver forskuddsbetaler lønna mi, de får tilbake fra nav, vil det si at jeg er "reddet" mht feriepengene da?

merket nemelig ingen forskjell på utetalingen av ferie pengene ved forige graviditet og var sykemeldt på samme måte!!

Håper jg har forstått det riktig!!

Skrevet

Ja,så lenge du får utbetalt lønn av din arbeidsgiver istedenfor Nav , opparbeider du deg samme feriepenge-grunnlag som om du var friskemeldt ! :D

Skrevet

heeeeelt supert!!!!!!!!!!!!!

No ble eg letta her!!! tusen takk for svar!!! :)

Skrevet

Arbeidsgiver er ikke forpliktet til å betale mer enn det de får refundert av nav, men det er derimot veldig vanlig at de gjør det!

Så etter all sannsynlighet så får du ikke noe problem om arbeidsgiver forskutterer

Om man er delvis sykemeldt så tror jeg det er samme periode 6 uker, for da får man jo uansett delvis lønn og dermed delvis opptjening av feriepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...