Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å snakke med NAV om dette og om vi tenker riktig i forhold til det vi har planlagt, men jeg føler fortsatt at jeg ikke er helt sikker. Nå begynner jeg nesten å føle meg dum når jeg ringer dit og hun sier det samme om og om igjen... Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg har fått vedtak om at jeg har fødselspenger fra 01122008 til 21082009, pluss fedrekvote på 6 uker. Sånn lyder vedtaket.

Vi har besluttet at far skal ha 8 uker og tenkt følgende fordeling:

Jeg tar 4 ukers ferie i juli og far starter sin fedrekvote samtidig, men han tar 4 uker fedrekvote og 2 uker av min permisjon, totalt 6 uker.Jeg må da i jobb disse to ukene Deretter tar han sin ferie når jeg går tilbake i permisjon. De to siste ukene tar far helt på slutten og da er de to ukene fedrekvote og jeg behøver derfor ikke jobbe de ukene (men det er vel bare en av oss som får betalt)??

Jeg forlenger da min permisjon med 4 uker (ettersom jeg har tatt ut ferie) og kan legge de 4 ukene til datoen 21 august.

Er det riktig og smart og gjøre det slik eller er det andre avviklinger som er like gode? Takker for alle gode råd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139544677-permisjon-og-avvikling-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dere har valgt 44 uker med 100% lønn har du permisjon til 21.08.09 utenom fedrekvoten som kommer i tillegg. Så om du tar ut 4 uker ferie i sommer forlenger du permisjonendin med 4 uker frem til 18.09.09.

Dere må gi beskjed til nav om når du tar ut ferien.Kun en av dere får permisjonspenger om gangen.

Om dette er en grei løsning eller ikke vet kun dere. Dere lager den slik det passer dere. Det er så mange muligheter i hvordan man tar det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...