LitenGuttIVente<3 Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 hvor lang tid tok det etter fødsel før dere begynte og ri igjen? og ble dere sydd mye? Skal og ri i dag var planen, er redd det skal gjøre vondt men alle sting er borte og er ikke øm i underlivet, fødte for 27 dager siden. takk for svar
MissJ Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Var tilbake i salen 3 uker etter fødsel. Og eneste grunnen til at det tok såpass tid var fordi snuppa ikke ville ta flaske, hehe. Det gikk helt problemfritt. Den første turen var ganske rolig da.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Jeg ridde ikke før etter 3 mnd, men det var ikke noen spesiell grunn annet enn at det var da jeg fikk spm om å ri noens hest. Har ikke egen lenger, så da var det vel ingen hast heller da. Var problemfritt, utenom at det er mye værre å holde igjen når jeg blir tissetrengt! Sliter litt fortsatt, hvis det er noe i blæra. Mest når jeg skal gjøre forholdninger i gallopp, eller etter hinder osv. Værre hvis jeg står i 2-punktsits enn hvis jeg sitter godt i salen også.. Hvis noen har erfaringer med det vil jeg gjerne høre!
Zitro Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Når hu var ca 3 mnd, før det hadde jeg vondt bare og jeg sydde ikke noenting.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Det er nå 3 mnd siden fødsel og i morgen skal jeg ut å ri igjen:) Jeg tok keisersnitt da, så legen anbefalte å vente til det var gått 3 mnd med tanke på magemusklene mine.
1gangs,spent Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Ser det var i går du skulle ut, hvordan gikk det? Jeg kranglet meg til å ri tre uker etter fødsel, hadde sydd litt. Det gikk fint, men som hun over skrev hadde jeg litt problemer med blæra spesielt i galloppen. Men må si at jeg har ikke vært så flink til å gjøre knipe øvelsene men det har gått seg til forde lekker ikke lenger. Så det er nok bra å ri... Datt også av andre gangen jeg red etter fødsel gikk greit det og.
liberobleier Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 fire uker etter fødsel her, men bare rolig skrittetur da jeg brakk halebeinet under fødselen. Ble sydd ganske mye men merka ikke så mye til de, bare av og til når hesten ble litt hissig og ville løpe. Hadde det ikke vært for halebenet hadde jeg ridd etter en uke. Jeg driver med travritt så jeg red løp etter åtte uker, men det var mer slitsomt enn vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå