Gå til innhold

Engelsk eller Norsk språklig gode barneskoler i Spania HJELP please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen tipse om gode skoler/barnehager i spania - vi har bodd et år i glasgow og ønsker å flytte med vår sønn på fem i mars til spania - stedene vi har å velge mellom er Girona,Reus,Valencia eller Alicante. Trenger sårt tips - da gutten vår sin hverdag er det som veier tyngst - eventuelt gode skandinaviske skoler/amerikanse.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Forstår at dere ikke helt har bestemt dere for hvor dere vil bo...I dette ligger egentlig den største utfordringen. Vi er fra Norge, og jeg brukte over ett år, ca. 4 timer hver dag på å "utforske" alternativene. Vi laget på grunnlag av dette et knippe steder. Når det gjelder valg i forhold til barnet er det egentlig bare ett kriterie dere bør tenke på. (syns jeg). Ikke velg helspansk område/skole. Velg et område hvor det er naturlig å forstå at det er litt internasjonalt miljø. Grunnen til dette er at i disse miljøene vil lærere mm være pålagt eller naturlig påvirket til å ha litt mer nordeuropeisk tenkesett. Masse kan sies om dette men der ligger grunnforståelse. Vi har valgt å kjøpe hus i en by som heter Quesada (Rojales kommune). Grunnene er mange, men barnehage (kommunale så vel som private) er gode. Internasjonale. Vi er nær enhver god infrastruktur, og urbanisasjonen er veldrevet. Spesielt i disse turbulente tider er akkurat dette avgjørende!!!! Mange plasser mister de strømmen, vannet, osv. Urbanisasjonen må være solid og veldrevet. Hva gjelder barnehager eller skoler så har jeg inntrykk av at Spania uansett er greit, så også helsestell, men å bo i et "usikkert" område vil dere ikke!!! Lykke til, og har dere spm så hører vi fra dere! Spania er herlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...