Maya_1 Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Dere andre flaske-mammaer: hvordan oppbevarer dere kokt vann? Ser noen har det i kjøleskapet hjemme, mens andre har det i termos på tur - hva er egentlig best? (Både hjemme og på tur..) (Og hvis det kan oppbevares både kaldt eller varmt; hva da med mellomtingen - romtemperatur?)
Frøken Freken Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 SKjønte ikke siste spørsmålet ditt helt - men jeg bruker stålflasker fra www.kleankanteen.com - har en stor som stør (18oz) i kjøleskapet og en liten (12oz) som jeg har i stellebagen. Men en kan fint bruke termos til det kalde vannet når man drar på tur, og en mugge med lokk når man er hjemme. Hender også at jeg lar vannet stå i stålflaska på kjøkkenbenken.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg tar å fyller opp den mengden vann jeg skal ha i flaskene hennes, er 5 flasker om dagen, og de står i kjøleskapet til de skal brukes. Varmer det da opp i mikroen. Hvis jeg skal på tur så koker jeg opp vannet rett før jeg drar og heller det i flaska og putter den i en sånn veske fra Avent som holder på varmen i 3 timer, er plass til to flasker i denne. Ellers så har de fleste sentrene mokro man kan få varme opp vannet, hjemme hos folk og osm regel. Hva som er best vet jeg ikke, men dette fungere veldig bra for oss. Har vært flaskemamma fra dag 3 etter fødsel, men mme mamma fra da snuppa var 7 uker.
Maya_1 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 For å reformulere, tenkte på: Om man f.eks. er på tur, hva er mest "riktig": å holde vannet avkjølt, eller holde det varmt? Og som et tilleggsspørsmål, er det ok at det ligger romtemperert? Tenkte av det avkjøles for å hindre bakterier, og hvis det er greit at det det er lagret varmt på en termos så er det vel mer bakterier der enn ved romtemperatur?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har d kokte vannet stående i en mugge m lokk i kjøleskapet (etter at jeg leste her inne om mulig lekkasje av bisfenyl-a fra plastmugger, har jeg nå gått over til å bruke en spagetti-boks i glass m stållokk, hehe, funker utmerket. Kjøpt på Ikea for 20 kr el no:) Når d gjelder hva som er anbefalt temp. er jeg ikke sikker, men regner m at kjøleskapskaldt kanskje er d beste..? Men tror uansett ikke d har så mye å si, for d er vel fint lite bakterier i kokt vann, d er vel nettopp d som er poenget m å koke d;) Om natta har jeg hvertfall en flaske m vann stående i romtemp., og snuppa lever fortsatt i beste velgående! På tur har jeg varmt vann i termos, og kaldt vann på flaske!
Maya_1 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2009 Ok, da regner jeg med snuppa mi også overlever det! Er helt ny på flasker og prøver å finne rette måten å gjøre ting på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå