Krysta-2nydeligesmå Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har ammet gutten min med ca 2 timers mellomrom på dagtid, 3- timer mellom på natten fra fødselen. De siste 3 dagene har han hengt i puppen hele dagen, ca hver time minus en soveøkt på et par timer på dagen, Jeg har også i perioder ammet flere timer i strekk...nå skal det nevnes at jeg hadde omgangsyke på mandag, og sikert har hatt litt mindre melk etter dette, men jeg synes likevel det blir litt i overkant å amme så ofte...Er redd jeg har for lite melk..Noen tips til å øke produksjonen?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Dette høres kjent ut! Vi ammer i allefall hver 2. time på dagen, om kvelden er det "hele tiden". Man har mindre melk om kvelden, men desto mer fettrik og mettende så det må man spise seg opp på til natten. For å øke produksjonen bør man amme, evt pumpe hver 2. time og spesielt om natten. Drikke mye vann, spise og ikke minst slappe av og sove. Alt dette er kjempelett å få til hvis døgnet har 50 timer, ellers må man bare få til det man rekker;)
*månestråle* Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Gutten min nærmer seg 8 uker, og her ammes det også ca hver 2 time på dagen og ca hver 3 time på natten. På kveldene ammer jeg ofte mer en hver 2 time også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå