Gå til innhold

Ny jobb og 14 uker på vei...

Raskatte

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på intervju 210109 og var da 12 uker på vei,sa ingenting om graviditeten og de spurte heller ikke. Jeg fikk jobben,og starter førstkommende mandag,2.februar. Jeg vil da være 14 uker på vei..

Syns dette er litt kjipt,å starte i ny jobb og måtte gå ut i mamma-permisjon etter 5 mnd..Men sånn er nå saken..Har fått prøvetid på 6 mnd,så de kan jo nekte meg videre etterhvert..Men jeg får iallfall spart opp til full mammapermisjon,da jeg har jobbet fullt i en annen jobb frem til nå..Men når ville dere fortalt det? Har jo lyst til å jobbe der litt først også,og bli litt kjente med sjefen..Hvordan ville dere gjort det her,er noe jeg gruer meg voldsomt til, og føler jeg ikke klarer å glede meg 100 % over miraklet som vokser inni meg før jeg får disse bekymringene av veien..Råd please!!!

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt arbeidsgiver med en gang å informert, bedre å ha en åpen og ærlig dialog med en gang, kan jo være de synes det er greit, men hvis ikke de synes det er det utrolig dumt for bedriften å bruke mase mer tid og penger på å finne en ny, å da er det greit for de å vite det så fort som mulig..

Jeg jobber med rekruttering å vet hvor vanskeligt det er å finne gode folk,

bedriften må jo ta høyde for at du faktisk kan bli sykemeldt også..

Jeg ansatte en som ble gravid med en gang, bedriften ville ha henne med en gang alikevel men ansatte i tillegg en vikar med det samme som kunne jobbe med henne til hun gikk ut i permisjon..

Ting er til for å løses, men jo fortere bedriften vet at du er gravid jo bedre er det for begge parter..

Lykke til..:::))

Det er nok lurt å si ifra så fort som mulig, men jeg mener det står i arbeidsmiljølovat at man ikke kan bli oppsagt på bakgrunn av at man er gravid. Har jobbet med flere som har vært gravide når de fikk ny jobb. De jobber fortsatt (etter endt permisjon). Det eneste du må være opmerksom på er at du må ha vært ansatt i minst 14 dager før du evt kan bruke sykemelding, hvis du skulle trenge det allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...