Gå til innhold

Noen tips for å snu døgnet?? =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke stresset noe med det ennå.. snuppa er 3 mnd.. men kjenner at det begynner å bli passe slitsomt at hun bare sover om dagen og vil være våken hele natten:( noen tips eller råd for å snu denne trenden??

hun sovner kanskje i 3 tiden på natten, og kan da sove til ca 11 på dagen med litt mat innimellom. er våken ca en time før hun må ha en lang økt på hvertfall 3 timer til... etter det er det mange små lurer nå og da..... puh.... eller er det ikke noe å gjøre tro??

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er/var i akkuratt samme situasjon som deg.

Jenta mi er 11 uker, og nå tror jeg kanskje hun holder på å få inn en normal døgn rytme.

I 1,5 måneder har hun vært oppe HELE natta, og sovet hele dagen. Jeg har prøvd alt, og alle har sagt til meg at det snur av seg selv. Men jeg er så sinnsykt sliten av det, så denne uka begynte jeg å gjøre det samme hver dag.

På mandag gjorde jeg dette:

Tok opp snuppa kl 9, selv om hun akkuratt hadde sovnet.

Stellet og badet henne, lot henne ligge naken på badet mens jeg dusja selv,

Fikk mat kl 10, og la henne i senga for å sove kl 11. Da var hun veldig sutrete for hun var så trett. var veldig stress å klare å holde henne våken til 11.

Tok henne opp kl 13.30, selv om hun var trett. Badet henne for å få henne våken, og ga henne mat kl 14.

Styrte på for å holde henne våken til 15, og la henne da. Da sovna hun og fikk sove til 18. IKKE lenger.

Fikk mat, og fikk sove fra 19.30-20.30.

Måtte også da vekke henne. Og oldt henne våken til 22.00.

Da la vi oss for kvelden, og gikk ikke ut av rommet før morgenen etter kl 9.

Hun sov ikke mye den natta kan du si, nesten ingenting, men jeg gjorde det samme dagen etterpå.

Var akkuratt likt natt til onsdag, men på torsdagen forandra jeg litt på det.

Hun fikk sove fra 11.30-14.30, og fra 16.00-18.00, så la vi henne for kvelden kl 20.00.

Hun sov til 0.30 ;) fikk mat, og sovna igjen med en gang.

Våknet igjen 04.00, og da var det morgen for henne.

Men jeg har gjort det samme i dag, og håper at det blir bedre etter hvert.

Kanskje det er en tilfeldighet, men krysser fingrene for at det ikke var et engengstilfelle;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...