Gå til innhold

nyttig info om syanrela!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg har vært veldig usikker på oppbevaring, holdbarhet etc så var jeg på apoteket i dag, som ringte til produsenten av Synarela for meg. De kunne fortelle at:

Det beste er at synarela står oppbevart i romtemp , da er det som regel under 25 grader inne, da den ikke tåler å bli fryst (noe som kan skje bakerst i kjøleskapet feks. )

Ang utløpsdato, så er det den bakpå pakken som gjelder - selv om den er åpnet!! det visste jeg ikke!

Har sprayen veltet, og den har blitt liggende , så gjør ikke dette noe, så lenge du pumper flasken til den sprayer normalt ( slik man gjør når du først åpner sprayen første gangen)

greit å vite :o) jeg har tidligere kastet alle åpne flasker etter endt forsøk , så det var litt sløsing penger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit å vite :o)

Takk for opplysningeng.

Skrevet

Hei lillebie

Supert, nyttig info for meg som kanskje må ta flere IVF. Jeg skal nemlig åpne ny flaske like før kuren er ferdig. Skal ta vare på den i tilfelle det blir en ny runde :-)

Takktakk!

Skrevet

Fin opplysning! Ser at det har vært noen spørsmål ang oppbevaring på medisinene, så greit med en oppklaring.

Skal i gang med første runde med spray den 5.2

Skrevet

Fint at du informerer, Lillebie :-)

Noe annet som er nyttig å vite for oss alle, er at informasjon om alle legemidler som er godkjent i Norge ligger på www.felleskatalogen.no (også pakningsvedlegget ligger der).

Godt å vite hvis man ikke har med seg emballasjen, eller kanskje har mistet pakningsvedlegget.

Skrevet

Takk for tipset:-).

Jeg startet med spray den 23.01.09,tredje forsøket å har bestemt meg for å starte rett på nytt skulle det ikke gå denne gangen.Har kastet alt og kjøpt nytt hver gang:S.Men nå vet jeg bedre skulle det bli en neste gang:-).

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei lillebie.

Tusen takk for informativ info, jeg har lurt litt på dette.

Har en flaske Synarela stående som jeg bare har brukt 4 doser av, og skal igang med 3. og siste forsøk nå 9. april. Syntes det var for gæli at jeg måtte kaste denne flasken...

Men blir litt bekymret ang. det du sier med romtemperatur; jeg satte nemlig flasken i kjøleskapet da forrige forsøk var over (i januar), for jeg tenkte at den står seg best kaldt. Selvsagt har jeg satt den bakerst i kjøleskapet, hehe.

Vet ikke om jeg tør å ta noen sjanser på å bruke den nå jeg....:(

Uansett har vi for lengst kommet opp i summen 15.000,-, så jeg får jo tilbake pengene om vi evt. kjøper en ny spray.

Hva synes dere? Skal jeg ta sjansen på at den ikke er fryst eller være på den sikre siden og kjøpe ny?

Klem Caro75

Skrevet

OBS! Jeg ringte apoteket ang. hvor lenge Synarel holder seg etter åpning. De satte meg over til produsenten som sa at Synarel er holdbar bare i 28 dager etter åpning!!! Viktig å vite dettet sikkert...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...